 |
/images/archive/gallery/120/970.jpg סלולרים, אילוסטרציה
צילום: שרית פרקול  |
|
חברות הסלולר הפסיקו לסבסד המכשירים ללקוחות |
|
לקראת הפחתת דמי הקישוריות בחודש הבא מחפשות החברות תחומי הכנסה חדשים. פרטנר ופלאפון החלו לגבות לאחרונה מחירים הגבוהים ב-72 עד 180 שקל מהמחיר שגובה מהן היבואן |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
אמיר טייג 31/1/2005 7:52 |
|
|
|
|
 |
מאז החליט משרד התקשורת לקצץ בדמי הקישוריות, מחפשות חברות הסלולר תחומי הכנסה חדשים. לאחר שנים שבהן סבסדו החברות את עלות המכשיר עבור הלקוח, החלו פרטנר ופלאפון לגבות בשבועות האחרונים דמי תיווך בעד המכשיר. כתוצאה מכך מוכרות החברות את מכשיריהן הזולים במחיר הגבוה ב-72 שקל עד 180 שקל מהמחיר שגובה מהן היבואן. דמי תיווך אלה עשויים להסתכם ב-100 מיליון שקל, שיזרמו כל שנה היישר לשורת הרווח של כל אחת מהחברות. פלאפון ופרטנר החלו לגבות את דמי התיווך בעיקר במכירת המכשירים הפשוטים, שעלותם נמוכה ורמת הפופולריות שלהם גבוהה יחסית. רשת פלאפון מרוויחה דמי תיווך בעת מכירת המכשיר 95Telit, שעלותו הכוללת ללקוח היא 1,980 שקלים. בפרטנר מדובר במכשיר מסוג סמסונג 854, שהחל להימכר ברשת לפני כשבועיים, ועלותו הכוללת עומדת על 1,620 שקלים. בשני המקרים מקבלים רוכשי המכשירים החזר של חלק מהעלות באמצעות זיכוי בעלות זמן האוויר. בתום החודש הבא תחל הפחתה הדרגתית של דמי הקישוריות - עלות השלמת שיחה ברשת זרה. הפחתה חדה זו צפויה להקטין את הכנסות חברות הסלולר במיליארדי שקלים כל שנה. עוד לפני ההחלטה החלו החברות לפעול לשיפור רווחיותן. אחת הדרכים שבהן בחרו היא ללחוץ על יבואני מכשירי הסלולר, כמו יורוקום וסאני,כדי שאלה יישאו בחלק גדול יותר מעלויות שיווק המכשירים. מפרטנר נמסר בתגובה, כי החברה מתנהגת בהגינות כלפי לקוחותיה. לעתים מחירי המכשירים משתנים,ולפיכך החברה מעדכנת את מחירה ללקוחותיה בהתאם. מפלאפון נמסר, כי אין החברה מתייחסת למידע עסקי פנימי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|