 |
קורא אלמוני שלח לנו בדואל את השאלה הבאה: "האחריות בת 3 השנים על מכוניתי תסתיים בקרוב, וכידוע, מעט אחרי תום האחריות מתחילים הקלקולים. איך אוכל לדעת באופן אובייקטיבי והגון את מצבה של המכונית בתום האחריות? ". ובכן , האמונה העממית שלפיה תקופת האחריות "מתוזמנת" עם תחילת התקלות, כך שיום-יומיים אחרי תום התקופה מתחילות התקלות, מתאימה רק למעריצי חוקי מרפי. במכוניות, כל מה שלא התקלקל בשנה הראשונה, כבר לא נחשב פגם בייצור , אלא בלאי. עיון בחוזי אחריות מלמד, שממילא רוב נזקי הבלאי לא מכוסים על-ידי האחריות, כך שתום התקופה כמעט חסר משמעות. כדאי לדעת גם שבאירופה היתה נהוגה במשך שנים אחריות לשנה אחת בלבד, שהורחבה בשנים האחרונות לשנתיים. בארץ גרמה התחרות בין היבואנים להרחבת התקופה ל-3 שנים , אבל זה לא נועד לשרת רק את הלקוחות, אלא לא פחות מכך את היבואנים עצמם. למה? בעבר,
הותנתה האחריות בביצוע הטיפולים במוסכי הרשת של היבואנים.כיום, מחויבים היבואנים לספק אחריות יצרן לשנתיים, ומי שחפץ בכך יכול לרכוש, בכספו, הארכה של תקופת האחריות בשנה או שנתיים. בכל מקרה, אם עד היום לא התגלו תקלות וכל הטיפולים בוצעו בהתאם להנחיות היצרן, אין סיבה לחשוש שתקלות שהיו במסגרת האחריות יצוצו דווקא כעת.רוב היבואנים גם מתקנים,כ"מחווה של רצון טוב", תקלות שהיו מכוסות באחריות ומתגלות בחודשים שלאחר תום תקופת האחריות. ובחזרה לקורא שלנו: בימים הקרובים כדאי לך לגשת למוסך שמתמחה במותג שלך, ולשאול את מנהלו אם ידוע לו על תקלות אופייניות לדגם הספציפי של מכוניתך. אם כן, אפשר לבקש מאנשי המוסך להעיף מבט, ובמידת הצורך לתקן תקלות שלא שמת לב אליהן, או לבצע טיפולים מונעים שכיחים. ברור שכל חשד לתקלה ש"סחבת" עד היום כדאי לבדוק כעת,כל עוד האחריות בתוקף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
תוספת בלמים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בפעם הקודמת כתבנו כאן על הבלאי המוגבר של רפידות בלמים מודרניות. ראוי להוסיף לדברים גם את הערתו של מנהל השירות של טויוטה בארץ, יוסף עדן, שמסביר: "רפידות התואמות את התקינה האירופית מיועדות למהירויות גבוהות יותר, ולכן נדרש מהן מקדם חיכוך גבוה". "אין ארוחות חינם", אומר עדן," בשביל איכות בלימה משלמים בבלאי". אז מה בכל זאת אפשר לעשות? להשתמש בהילוכים. על-פי נסיונו של עדן, רוב הנהגים במכוניות אוטומטיות נמנעים מלהאט באמצעות הורדת הילוכים - דבר שעשוי להכפיל את חיי הרפידות. |  |  |  |  | |
|