 |
מכה קשה לארגונים הירוקים: בג"ץ דחה אתמול את עתירת עמותת "אדם, טבע ודין", שדרשה לסלול מנהרה באורך כ-7 ק "מ בקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל, באזור רמות מנשה, ובכך ככל הנראה הוסר המכשול האחרון שעמד בפני הקמת הקטע על-ידי קבוצת דרך ארץ. העמותה עתרה לבג"ץ בתחילת 2004, בטענה כי סלילת כביש עילי באזור רמת מנשה תפגע קשות באיכות הסביבה ובשטחים הירוקים שעוד נותרו באזור, ואולם שופטי בג"ץ קיבלו אתמול את עמדת המדינה, שלפיה תכנון הכביש נעשה תוך התחשבות באיכות הסביבה. הארגונים הירוקים טענו כי סלילת מנהרה באזור רמת מנשה מעולם לא נבחנה על-ידי הממשלה ברצינות, ודרשו לחייב את גורמי התכנון לבדוק את הנושא. לעומת זאת, בחברת כביש חוצה ישראל טענו כי הקמת מנהרה יקרה מדי, תפגע בכדאיות הכלכלית של הפרויקט ותחייב שינוי בתוואי הכביש, דבר שיגרום דחייה של הפרויקט בשנים ארוכות. זכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, ומשרדי האוצר והתחבורה נמצאים כיום במשא ומתן מתקדם לחתימה על הסכם להקמת הקטע הצפוני של חוצה ישראל, זאת לאחר שדרך ארץ הסכימה באחרונה להפחית את דרישותיה מהמדינה, ולהקים את הקטע לפי עלות של כ-140 מיליון דולר. בחברת כביש חוצה ישראל, המפקחת והמתכננת של הפרויקט, רואים בהחלטת בג"ץ ניצחון ומעריכים כי הקטע הצפוני יוכל להיפתח לתנועה כבר בתחילת שנת 2008, ובכך יביא לקירוב הפריפריה למרכז הארץ.
|
 |
 |
 |
 |
|
|