 |
/images/archive/gallery/149/689.jpg תמונת ארכיון
צילום: חיים אזולאי  |
|
|
קידום המכירות של היום כולל גם מרכז מבקרים, בתקווה שבסוף הסיור יפתח הצרכן את הארנק בחנות הדגל |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
כתב מעריב 26/1/2005 8:53 |
|
|
|
|
 |
חלומה הרטוב של כל חברה יצרנית הוא שקהל הלקוחות הפוטנציאליים יפתח הזדהות רגשית עמוקה עם המוצרים שלה. ניתן לפתח הזדהות כזו בדרכים רבות, שחלקן נלמדות בכל בית-ספר לשיווק, ואחת מהן היא באמצעות מרכז מבקרים, שבו יכול הקהל לחוות את המוצר באופן אינטראקטיבי ומהנה. חברות רבות מנסות כיום להתקרב לעולמם של הצרכנים הצעירים ולזה של הצרכנים המבוגרים יותר באמצעות מרכזי מבקרים. לאחרונה הודיעה חברת אסם כי שדרגה את מרכז המבקרים במפעל שלה בחולון המייצר "במבה". החברה השקיעה סכום נאה של מיליון שקל בשכלול המקום ובפתיחתו המחודשת, ובהודעתה מסרה כי עשתה זאת כדי להתאים את המרכז לעולמם של ילדים רבים המבקרים בו. הודעה זו מצטרפת למהלכים דומים שביצעו בשנים האחרונות חברות
מסחריות רבות במשק, כגון תנובה, מי עדן ו כרמל מזרחי. החשיבות של תדמית החברה ושיווק מוצריה ניכרת ביותר בביקור במרכזי מבקרים. במסגרת הסיורים והפעילויות במרכזים השונים צרכנים נחשפים למוצרי החברה, ולצד זאת גם להיסטוריה שלה, לדרכי הייצור שלה ולחוויות הקשורות למוצרים. בהיבט השיווקי, מרכז מבקרים משמש חברות כזרוע להעברת מסרים מורכבים שלא ניתן להעביר באמצעי שיווק ופרסום אחרים. "במרכז מבקרים, סוג הקשר בין החברה ללקוח הוא שונה ולא ניתן להשגה בשום ערוץ חלופי", אומר מיקי וולף,מנכ"ל חברת קומפיוגרפיק, העוסקת בהקמת מרכזי מבקרים. לדבריו, "זהו מדיום להעברת מסרים משמעותיים יותר על-ידי העברת ידע מעניין ומעשיר, כאשר בדלת האחורית ניתן לקדם את מוצרי החברה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
רכישות "על הדרך"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מבחינתנו, הצרכנים, ביקור במרכז מבקרים יכול להיות חוויה מעניינת ומהנה, אך גם יקרה מהצפוי. במרכזים רבים לא גובים תשלום עבור הביקור, או דורשים תשלום סמלי בלבד, אולם הפיתויים שנמצאים בדרך הם רבים. במרכזי מבקרים נוקטים שיטות שיביאו אותנו לרכוש מוצרים של החברה בטווח הרחוק, אבל גם בטווח המיידי. הצבת חנויות במרכז המבקרים והגשת טעימות ומתנות קטנות במהלך הביקור הן דרכים שעשויות להביא לכך שלא נצא ממרכז המבקרים בידיים ריקות. לכן כדאי לשים לב לא להיסחף ולא להתפתות לרכישות "על הדרך" שאין בהן צורך ממשי, במיוחד אם אתם מגיעים עם הילדים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
איך מטפלים בבקבוקי בירה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
כדי להמחיש לכם את מפת מרכזי המבקרים, ריכזנו כאן חברות המפעילות מרכזי מבקרים. חשוב לציין כי בכולם יש לתאם את הביקור מראש. אסם - הביקור במרכז המבקרים החדש של אסם בחולון כולל צפייה בסרט אנימציה, שבו "התינוק של במבה" מספר על מוצרי החברה ומציג סיור באזורי הייצור במפעל. הכניסה ללא תשלום. מועדי הפעילות: א'- ד' בשעות 13:00-9:00. טל' לתיאום: 03-5500506. ע לית - במרכז המבקרים בנצרת, נחשפים לתהליך ייצור ממתקי החברה. מחיר הכניסה: 10 שקלים. מועדי הפעילות: א'- ה' בשעות 15:30-9:00. טל' לתיאום: 04-6508258. לא ניתן לצרף ילדים מתחת לגיל 6. תנובה - מרכז המבקרים במתחם "סינמה סיטי" כולל אולמות שבהם מציגים את תוכני החברה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים,כגון סרט תלת-ממד, הקרנה על גבי מסך מים, מסע בסימולטור והדמיות. מחיר כניסה: 20 שקל. מועדי הפעילות: ימים א'- ה' בשעות 19:00-9:00, ויום ו' בשעות 14:00-9:00. טל' לתיאום: 03-6986250. הכניסה מגיל 6. קרלסברג - הביקור במרכז המבקרים, הנמצא במפעל באשקלון, כולל סיור במוזיאון בנושא תרבות הבירה בעולם העתיק, ובמקום יש ממצאים ארכיאולוגיים שהושאלו מרשות העתיקות. הביקור גם כולל מצגת, מופע אור-קולי וסיור במפעל. מחיר הכניסה: 15 שקל. מועדי הפעילות: א'- ה' בשעות 17:00-8:00. טל' לתיאום: 08-6740727. הביקור אינו מיועד לילדים, למעט בחודשים יולי-אוגוסט ובחופשת סוכות, אז מתאפשרת הכניסה לילדים בני 10 ומעלה. טמפו - סיור במרכז המבקרים באזור התעשיה בנתניה מלווה בהעברת תכנים ומתן הסברים על תהליך ייצור הבירה, טעימות בירה, וטיפול נכון בבקבוקי בירה וחביות בירה. מחיר הכניסה: 15 שקל. ימי הביקור תלויים בדרישת הקהל, בשעות 13:00-8:00. טל' לתיאום: 09-8630634. מתאים לגילאי 16 ומעלה. כרמל מזרחי - החברה מציעה סיורים ביקביה בראשון לציון ובזכרון יעקב, הכוללים סיורים המשולבים בסיפורים היסטוריים, הסבר על תהליך ייצור היין וטעימות. מחיר הכניסה: למבוגר 13 שקל ולילד 10 שקלים. מועדי הפעילות: בזכרון יעקב - א'- ה' בשעות 16:00-9:00, ובראשון לציון - א'- ה' בשעות 15:00-9:00. טל' לתיאום: 04-6290977 בזכרון יעקב, 03-9488898 בראשון לציון. יקבי רמת הגולן - הביקור באתר מלווה בהדרכה על תהליכי ייצור יינות,וכולל ביקור במתקני היקב, צפייה בסרט וידיאו וטעימת יינות. כמו כן, ניתן להשתתף בסיור ברכבת המציג מסע מהכרם אל היקב. מחיר הכניסה: מבוגר-20 שקל , וילד- 15 שקל . שעות פעילות: א'- ה' בשעות 17:00-8:30, וביום ו' 13:30-8:30.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
לצלול אל הדבורים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מי עדן - החברה מפעילה מרכז מבקרים בקצרין, שבו ניתן להתרשם מתהליכי ייצור ואריזה ולצפות בסרטון על אודות תהליך הפקת המים המינרליים. מחיר הכניסה: 17 שקל למבוגר, ו-13 שקל לילד מגיל 3. מועדי הפעילות: א'- ה' בשעות 17:00-8:00, וביום ו' בשעות 13:00-8:00. טל' לתיאום: 04-6962825. מכוורת יד מרדכי - ביקור במרכז המבקרים בקיבוץ יד מרדכי מאפשר הצצה למכוורת ועל עבודת הדבוראים, תוך הסברים מפורטים על תהליכי העבודה. מחיר הכניסה: 16 שקל. מועדי הפעילות: א'- ו' בתיאום מראש,ימי שבת וחג בשעות 16:00-10:00. טל' לתיאום: 08-6720559. הכניסה מגיל 3. רולדין - במרכז המבקרים במושב קדימה תוכלו לצפות בתהליך הכנת עוגות ועוגיות בעבודת יד. מחיר הכניסה: 25 שקל למבוגר ו-20 שקל לילד. מועדי הפעילות: א'- ה' בשעות 14:30-8:30. טל' לתיאום: 09-8999032. חברת החשמל - מרכזי המבקרים נמצאים בחיפה, חדרה ואשקלון, והכניסה אליהם ללא תשלום. מועדי הפעילות: א'- ה' בשעות 15:30-8:00, וביום ו' בשעות 11:00-8:00. טל' לתיאום: 03-5677777. |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|