 |
לאחר שרכשה לאחרונה את אל על החליטה קבוצת בורוביץ' על שיתופי פעולה בתוך הקבוצה לטובת לקוחותיה. ל-NRG נודע, כי תווי הקניה "אקסטרא תו" של קלאב מרקט, מקבוצת מוזס-בורוביץ', הניתנים כתלושים לחגים לרבבות עובדים במשק, יאפשרו לראשונה רכישת כרטיסי טיסה בחברת אל על, דבר שיהפוך את התלושים לאטרקטיביים יותר מול תווי הקניה של הרשתות המתחרות שופרסל וריבוע כחול. מועצת המנהלים של הקבוצה אמורה לאשר את שיתוף הפעולה. כמו כן יוקם מועדון לקוחות משותף ללקוחות על החברות שבקבוצה, שיעניק הטבות בכל החברות. מדובר בחברות סונול, קלאב מרקט, ניו-פארם, אל על, טמבור ועוד. בנוסף החליטה קבוצת מוזס-בורוביץ' BMG שבשליטת דדי בורוביץ' ותמי מוזס על הקמת חברת רכש מרכזית לחברות הקבוצה בתחום המזון והפארמה. הכוונה היא בעיקר לחברות הבאות שבקבוצה: סונול, שבסניפיה ייפתחו חנויות נוחות שימכרו מוצרי מזון ופארמה, ועל רצפת תחנותיה נמכרים משקאות ופחמים, רשת המזון קלאב מרקט ורשת מעדניות בהקמה עם חברת בלאדי, רשת הפארמה ניו-פארם וחברת התעופה אל על, הצורכת מזון וטואלטיקה לנוסעים ושבבעלותה גם חברת הקייטרינג התעופתי תמ"מ. ההערכה היא, שהיקף רכישות המזון של הקבוצה כולה מגיעים לכ-1 מיליארד דולר בשנה, והן עתידות לגדול משמעותית בשנים הקרובות. לדברי יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאב מרקט, מטרת הקמתה של חברת הרכש המרכזית למוצרי מזון בקבוצת מוזס-בורוביץ', שתפעל בשם כל הקבוצה מול ספקי המזון בארץ ובחו"ל, היא ליצור ייתרון גודל שיביא לשיפור תנאי הסחר שלה ושל החברות בקבוצה וכתוצאה מכך לגידול ברווחיותן. בענף המזון סבורים, כי מדובר במהלך אסטרטגי מתבקש בקבוצת מוזס-בורוביץ', שעשוי להביא לה רווחים נאים ויכולת להתחרות ביתר קלות מול שתי רשתות המזון המובילות – שופר סל וריבוע כחול.
יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאב מרקט, אישר את הכוונה להקים גוף רכש מרכזי לנושא המזון ואמר: "מאד טבעי שכל רכש הקבוצה בתחום המזון ירוכז; החיבור לקניינות אחת גדולה יועיל לכל המערכות". בנוסף ציין גינצבורג, כי הקבוצה פועלת גם להקמת מועדון לקוחות שישרת ויעניק הטבות לכל לקוחות החברות שבקבוצה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|