הלמ"ס: ברבעון האחרון עלו מכירות הרשתות ב-1.5% בלבד ומכירות המזון ירדו. בשנת 2004 גדלו מכירות הרשתות ב-4.2%
דפדף בכלכלה
יוסי גרינשטיין 23/1/2005 12:14
האטה מחודשת בהיקף המכירות של רשתות השיווק בישראל. ברבע האחרון של שנת 2004 גדלו סך המכירות ברשתות השיווק בארץ ב-1.5% (קצב שנתי) ומכירות המזון ירדו. עם זאת, בסך הכל, שנת 2004 הייתה שנה טובה לרשתות השיווק - סך המכירות ברשתות השיווק בארץ גדלו אשתקד ב-4.2%, תוך קיפאון במכירות מזון ברשתות. כך עולה מנתוני המגמה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הגידול הקל יחסית במכירות הרשתות ברבעון האחרון מגיע לאחר עלייה של 5.2% במכירות ברבעון השלישי. מכירות המזון ברשתות השיווק ירדו ב-1.2% ברבע האחרון לאחר שעלו ב-2.9% ביולי-ספטמבר 2004.
יצויין, כי היקף המכירות ברשתות השיווק הוא כ-30% מסך הצריכה הפרטית של תושבי ישראל. "נתוני המכירות נאספים ע"י סוקרי הלמ"ס בכל חודש מרשתות השיווק ומשמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית בישראל. נתונים אלה מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ המשמים מדד נוסף לצריכה הפרטית", אומרים בלמ"ס.