 |
למרות השביתה הגדולה בנמלים בקיץ האחרון, שנת 2004 תיזכר כשנת שיא עבור הנמלים. רשות הנמלים סיימה את שנת 2004 ברווח של כ-518 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-98 מיליון שקל בשנה שעברה, גידול חד של כ-430% - כך עולה מנתונים ראשוניים שפרסמה אתמול הרשות. הרווח הוא לאחר העברת תמלוגים למדינה בסך 148 מיליון שקל, שבה מחויבת הרשות. הסיבות העיקריות לשיפור ברווח הן עלייה של כ-7% בתנועת המטענים בנמלים, שהביאה לגידול בהכנסות הרשות. בנוסף, נהנתה הרשות מקיטון חד בתמלוגים שהועברו למדינה לעומת השנה שעברה, ומהפרדת רכבת ישראל מהרשות, אחרי שבשנה שעברה "תרמה" הרכבת הפסד של כ-97 מיליון שקל. ההכנסות התפעוליות של הרשות הסתכמו בכ-1.96 מיליארד שקל, עלייה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה. ההוצאות התפעוליות של הרשות הסתכמו בכ-1.34 מיליארד שקל, ירידה של כ-1.7% לעומת 2003. בשורה התחתונה הרווח התפעולי ב-2004 זינק בכ-180% והגיע לכ-621 מיליון שקל, לעומת כ-345 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ראשי הרשות, היו"ר דן תיכון והמנכ"ל עמוס רון, אמרו כי ב-2004 גדלו הכנסות הרשות בשיעור של כ-15% ביחס לשנה קודמת, כתוצאה מהגידול בתנועת המטענים. לדברי רון, בהוצאות הרשות נרשמה ירידה בשיעור של כ-2% בהשוואה ל2003, הנובעת בעיקר מקיטון של כ-46 מיליון שקל בסעיף הוצאות השכר. מניתוח הנתונים עולה עוד כי נמל חיפה, בראשות המנכ"ל מנדי זלצמן, ממשיך להיות הנמל המוביל - הוא סיים את 2004 ברווח של כ-228 מיליון שקל. נמל אשדוד רשם רווח של כ-112 מיליון שקל. נמל אילת עבר לראשונה זה מספר שנים לרווח של כ-9 מיליון שקל. הרשות תפרסם את המאזן המלא לשנת 2004 רק לאחר שהרפורמה בנמלים תיכנס לתוקף, ב-17 בפברואר 2005.
|
 |
 |
 |
 |
|
|