 |
/images/archive/gallery/131/439.jpg רוני וייסברג, יו''ר חברת הכשרת הישוב ביטוח
צילום: ארכיון מעריב  |
|
"הכשרה ביטוח תגדיל ב-2005 את הנתח שלה בביטוחי חובה לרכב ל-10%" |
|
החברה צפויה לסיים את 2004 עם רווח של כ-26 מיליון שקל, המשקף תשואה על ההון של 15%, ועם הכנסות של כ-1 מיליארד שקל |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
דב ססובר 17/1/2005 9:25 |
|
|
|
|
 |
בשנת 2005 צפויה הכשרה ביטוח להגדיל את הנתח שלה בתחום ביטוחי החובה לרכב ל-10%, ובמשך 3 השנים הקרובות היא מתכננת להגיע לנתח דומה בתחום ביטוחי הרכב. כך אמר אתמול רון ויסברג, יו"ר ומנכ"ל הכשרת הישוב החזקות ביטוח, בכנס אנליסטים. כיום נושק נתח השוק של החברה בתחום ביטוח החובה ל-9%, ואילו בתחום ביטוח הרכב נתח השוק הוא כ-6.5%. פעילות ביטוחי הרכב מהווה למעלה מ-80% מפעילות הכשרה ביטוח. הכשרה ביטוח הונפקה ב-2004 בבורסה בתל-אביב. החברה צפויה לסיים את 2004 עם רווח של כ-26 מיליון שקל, המשקף תשואה על ההון של 15%, ועם הכנסות של כ-1 מיליארד שקל (הערכה על בסיס 3 הרבעונים הראשונים של השנה). "בתחום הביטוח סיימנו יצירת מאסה קריטית, ואנו באמצע תהליך התרחבות מוכוון תוצאות", אמר ויסברג. כמו כן הוא מציין, כי קיימת אפשרות למימוש של 10%-5% ממניות חברת הביטוח במחיר הוגן. הכוונה אינה למחיר השוק הנוכחי של מניית החברה, שלטענת ויסברג נסחרת בדיסקאונט. בנוסף מציין ויסברג אפשרות של הכנסת שותפים אסטרטגיים לחברה. המימוש נועד להקל על תזרים המזומנים של החברה-האם, החזקות ביטוח, ולאפשר לה להרחיב פעילותה בנושאים נוספים המשיקים לענף הביטוח, דוגמת תחום הפנסיה, וכן לאפשר סחירות טובה יותר במניות הכשרת הישוב ביטוח. מימוש נוסף יכול לבוא בדמות הנפקת בססח בבורסה. בססח מבטחת עיסקאות סחר בהיקף של כ-5 מיליארד דולר בשנה. לדברי ויסברג, בססח היא מובילת שוק, אולם למרות זאת יש עדיין מקום לצמיחה בשיעור של כ-15% בשנה לחברה. בשנת 2004 החלו הכשרה ביטוח ובססח ביישום מדיניות של חלוקת דיווידנד. על-פי יעדי הקבוצה יעמדו הדיווידנדים השוטפים השנתיים ברמה של כ-20 מיליון שקל, מתוכם כ-15 מיליון שקל להכשרת הישוב החזקות ביטוח. "מניות הכשרה ביטוח והכשרה החזקות ביטוח נסחרות לפי מכפילי רווח נמוכים מהממוצע בענף", אומר ויסברג. "אם שוק ההון ירגיש נוח יותר באשר לסיכונים שהוא מייחס כיום לחברות, סיכונים אשר לתפיסתנו אינם קיימים, הרי שווי החברות יכול לעלות ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|