 |
המדינה צפויה לשלם לזכיינית כביש חוצה ישראל, חברת דרך ארץ, פיצוי בהיקף מיליוני שקלים, מכיוון שמספר הרכבים העוברים בכביש נמוך מהתחזיות. ההערכות הן כי דרך ארץ תקבל פיצוי בהיקף 20-15 מיליון שקל הודות ל"רשת הביטחון" שמספקת המדינה. גובה הפיצוי טרם חושב סופית על-ידי המפקחת על הפרויקט, חברת כביש חוצה ישראל, הדנה בו בימים אלה. על-פי החוזה שנחתם בין הצדדים, המדינה תספק רשת ביטחון לגבי היקף תנועת הנוסעים בכביש האגרה, כך שאם מספר הנסיעות בכביש נמוך מהתחזיות, תקבל דרך ארץ פיצוי של כ-72% מההפרש . לעומת זאת, במקרים שמספר הנסיעות יהיה גבוה מהתחזית, המדינה תקבל 57% מההפרש. כפי שפורסם במעריב, עלות רשת הביטחון בין החודשים מאי לסוף יוני הגיעה ל-9.4 מיליון שקל, אלא שאז דרך ארץ התחייבה לשאת בהפרש במסגרת ההסכם עם המדינה. בכביש חוצה ישראל נוסעים כ-75 אלף כלי רכב מדי יום, לעומת תחזית ל-90-80 אלף כלי רכב ליום. בסך-הכל, היקף הנסיעות בכביש נמוך ב-15%-10% מהיעד שנקבע. גורמים במשרד האוצר מעריכים, עם זאת, כי בשנת 2005 תתהפך המגמה והכביש ירשום רווחים, שיועברו גם למדינה. לדברי הגורמים, הסיבה העיקרית לכך שהיקף הנסיעה נמוך מהצפוי היא הפיגור בהקמת כבישי הרוחב במרכז הארץ, שאמורים להביא רכבים לכביש חוצה ישראל. סיבה נוספת היא שהקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל עד יקנעם טרם הושלם.
|
 |
 |
 |
 |
|
|