ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
ניפגש במועדון לחבר
70% מהישראלים מחזיקים כרטיסי מועדון וזה מבלבל. מהן ההנחות שמציע כל כרטיס, היכן הוא תקף וממה יש להיזהר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
10/1/2005 8:54
על אף שאנשי "ארץ נהדרת" החליטו להקפיא את הופעותיה הבלתי נשכחות של לובה, הקופאית הנרגנת, טרם נס לחה של שאלת המפתח: "יש לך כרטיס מועדון? ", ששואלות אחיותיה למקצוע. מסקר שערכה דפי זהב, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, בחודש אפריל האחרון, עולה כי 70% מהישראלים מחזיקים ברשותם כרטיסי מועדון שמקנים להם הנחות והטבות בבתי-עסק.
 
לפי הסקר, 50% מהישראלים שמחזיקים בכרטיסי מועדון משתמשים בהם עד פעם בשבוע, כ-24% משתמשים בהם כפעם בשבוע, כ-17% משתמשים בכרטיס מספר פעמים בשבוע ו-8.1% משתמשים בכרטיס המועדון שלהם כמעט כל יום. בישראל פועלים כיום עשרות רבות של מועדוני לקוחות, הכוללים, מלבד השחקנים המוכרים והגדולים, אינספור חברות דוגמת סודה קלאב, איי.די דיזיין, סקאל דיוטי פרי, פקטורי 54, איתוראן ו קרוקר, הטוענות להענקת הטבות והנחות ייחודיות למחזיקי כרטיס החבר שלהן.
 
הבולטים שבכרטיסי המועדון הם כרטיסי רשתות השיווק הגדולות: "סופרקארד", המשמש בין היתר את לקוחות שופרסל, קוסמוס והיפר נטו, ו"ביי אנד בונוס", המשרת את לקוחות קו-אופ הריבוע הכחול, סופר סנטר ו מגה. שני הכרטיסים פועלים באופן דומה: מתן הנחות על מוצרים שונים והנהגת שיטת צבירת נקודות, שלפיה על כל קנייה בגובה 10 שקלים יירשמו לזכות הלקוח 10-1 נקודות ,בהתאם לרשת,שתמורתן יוכל לרכוש מוצרים שונים.
 
הבעיה העיקרית היא שבכדי לקבל שקית אורז אשר מחירה 6.99 שקלים ברשת קו-אופ, לדוגמה, המעניקה נקודה אחת על כל קנייה בגובה 10 שקלים, צריך חבר המועדון לצבור 400 נקודות. כלומר, על רכישה בגובה 4,000 שקלים ניתנת הטבה בגובה 6.99 שקלים
, המהווה 0.17%. אם תפקידו בידי רשת המשביר החדש לצרכן 100 שקלים, כמו 270 אלף החברים שעשו זאת לפניכם, תזכו לשנת חברות, הכוללת הנחות ומבצעים במחלקות השונות, פריסת התשלום בכל קנייה ל-6 תשלומים ללא ריבית, ושני ימי "סייל" מוקדמים, לפני התנפלות "פשוטי העם" שלא דאגו לעצמם לכרטיס מועדון בזמן.
 
הטבות מפליגות נוספות הן הנחה בגובה 50% על תיקוני הבגדים שנרכשו בסניפים ומתנה אישית למי שיקפיד להגיע לאחד הסניפים ביום הולדתו. קבוצת גולף, המאגדת בין היתר את רשת פולגת,אינטימה ו גולףאנד קו, מנהלת מועדון הכולל 130 אלף חברים. ההצטרפות למועדון מותנית ברכישה חד-פעמית בגובה 1,500-600 שקלים , בהתאם לרשת.
 
החברות במועדון היא לשנה וחצי, שבהן תהיו זכאים להנחה בגובה 10%-5%, בהתאם לתקנון. צריך לקחת בחשבון שמדובר בהוצאה חד-פעמית גבוהה יחסית, אבל לאחר שתעברו את המשוכה הזאת, מספיק שתקנו בסכום של 500 שקלים בשנה בכל חנויות הקבוצה כדי שחברותכם תחודש. מי שהוביל בתחילת הדרך את נושא מועדוני הלקוחות הוא כרטיס "לייף סטייל" של סופר-פארם, מקדונלד'ס,אופיס דיפו,טויס אר אס ובלוקבסטר.
 
הכרטיס הוא למעשה כרטיס אשראי מבית ישראכרט, ומחזיקים בו 263 אלף לקוחות. מי מהם שמעדיף לחסוך את העלות בגובה 25 שקלים לשנה, יוכל לפטור עצמו אם יקפיד לבצע לפחות 25 רכישות באמצעות הכרטיס במהלך השנה. חברי המועדון מקבלים מדי חודש חוברת קופונים, המכילה 32 קופוני הנחה הנקבעים על-פי סל הקניות שלהם מרכישות קודמות. הטבה נוספת היא יום "לייף סטייל" שנתי, שבו ניתנות הנחות בגובה עשרות אחוזים על מוצרים פופולריים.
גם עסקים קטנים ובינוניים
גם כרטיס המועדון "פאואר כארד", הכולל כ-70 אלף חברים, מהווה למעשה כרטיס אשראי ומאגד בתוכו מבחר גדול של רשתות מובילות, ביניהן הום סנטר, טויס אר אס, מגה ספורט, איי.די דיזיין, בסט ביי, סליו (Celio), סטימצקי , חברת הדלק טן, קרביץ, זר פור יו, נרות בשנקין ו פי צהמטר.
 
ההצטרפות למועדון והחברות בו הן ללא תשלום, והרעיון שעומד מאחורי הכרטיס הוא החזר כספי על כל סכום קנייה, המתבצע אחת לחודשיים, באמצעות המחאה הנשלחת לבית הלקוח. אחוזי ההחזרים משתנים על-פי הרשתות: כך, למשל, זוכים חברי המועדון ב-5% החזר ברשתות מגה ספורט, טויס אר אס, קרביץ ונרות בשנקין, 4% בסטימצקי, 7% בזר פור יו, בפיצה מטר ובסליו.
 
בנוסף להחזרים הכספיים, כבר במעמד ההצטרפות מקבל החבר החדש שובר של 10% הנחה לרשת שבה הצטרף למועדון, ו-6 שוברי הנחה של 10% כל אחד לרשתות שונות במועדון נשלחים לביתו יחד עם הכרטיס. שחקן חדש יחסית במגרש מועדוני הלקוחות הוא "גולדן כארד", מבית דפי זהב. הרעיון שעומד מאחורי הכרטיס הוא שבתי-העסק ונותני השירותים המופיעים במדריך המודפס ובאתר האינטרנט מעניקים לצרכנים מגוון הטבות הכולל הנחות ומתנות.
 
הכרטיס עצמו יצורף לכל מדריך ויגיע לידיהם של כ-5 מיליון צרכנים. לדברי ארז משאלי, סמנכ"ל השיווק של דפי זהב, הכניסה לעולם ההטבות מאפשרת לצרכנים ליהנות מאמצעי נוסף לבחירה בין העסקים שאליהם יפנו לקבלת שירות או מוצר. החידוש הגדול הוא שמדובר באלפי עסקים קטנים ובינוניים ולא רק ברשתות הגדולות.
 
אז רגע לפני שתגידו להם כן, כדאי לקחת בחשבון כמה דברים: מהי העלות השנתית הכרוכה בחברות במועדון? מהו גובה ההנחות שתקבלו ומהותן? האם היקף הקניות שלכם באותה הרשת שמייצג המועדון יכסה את התשלום עבור החברות והאם הקניות אכן יניבו תועלת? רצוי לבדוק במועדונים שבהם החברות כרוכה בתשלום, אם בתום שנת החברות מתבצע חידוש אוטומטי שיחייב את חשבונכם בעלות שנתית נוספת.
 
רוב המועדונים בוחרים בדרך זאת מתוך ידיעה שגם אם לא תהיו שבעי רצון, לא תזכרו כעבור שנה להודיע על בקשה להפסקת החברות. ונקודה אחרונה וחשובה למחשבה: לא פעם אנו נתקלים בקופונים שנשלחים אלינו הביתה, ומציעים הנחות על מוצרים שאכן מופיעים לרוב ברשימת הקניות שלנו.
 
למרות המחשבה היפה וה"דאגה" להעניק לנו הטבות בדיוק לטעמנו, אי-אפשר להתעלם מהעובדה המטרידה שיש מי שיושב ועוקב אחר חשבונות הקנייה שלנו ויודע בדיוק מה אנחנו אוהבים ומה אנחנו קונים. כדאי שתזכרו את זה בפעם הבאה שתרצו להצטרף לאחד ממועדוני הלקוחות.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...