 |
/images/archive/gallery/213/173.jpg כלכלה-חדש
צילום המחשה  |
|
משפחת אבן ממזגת את מאגמה ו-USA דטרג'נטס |
|
המיזוג נועד ליצור חברה עם מחזור מכירות שנתי של 100 מיליון דולר |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
דב ססובר 10/1/2005 10:30 |
|
|
|
|
 |
משפחת אבן ממזגת את מאגמה הבורסאית עם USA דטרג'נטס (USAD) במטרה ליצור חברה בעלת מכירות של מעל 100 מיליון דולר בשנה. שתי החברות הן בשליטתה של משפחת אבן והן פעילות בשוק האמריקני. המיזוג כפוף לאישור אסיפת בעלי המניות של מאגמה, והוא מתוכנן להתבצע בדרך של הקצאת מניות מאגמה בתמורה למלוא הבעלות ב-USAD. יחס ההמרה יהיה לפי יחס שווי חברות של 3:1, כלומר שוויה של USAD במיזוג הינו פי 3 משוויה של מאגמה. רעיון המיזוג עלה כבר בעבר, ובמאגמה החליטו לקדם אותו כעת בעקבות השיפור בתוצאות שתי החברות במהלך 2004 על רקע ההתאוששות הכלכלית בארצות הברית. לדברי יורם אבן, מנכ"ל מאגמה ומנכ"ל USAD, " החיבור בין שתי החברות מושתת על סינרגיה חזקה בתחום פיתוח המוצרים, ביכולת לבצע רכש יעיל יותר, ובעיקר בשיתוף מערכי המכירה וההפצה של שתי החברות. "מאז הקמת החברה ב-2001 הגדלנו את היקף המכירות ב-USAD מ-25 מיליון דולר לכ-70 מיליון דולר ב-2004. להערכתנו מגמת הצמיחה תימשך. גם במאגמה הצלחנו להציג בשנה האחרונה שיפור ניכר,שבא לידי ביטוי בגידול בשיעור הרווח הגולמי". מאגמה , שפועלת באמצעות החברה-הבת האמריקנית Lava, עוסקת בייצור ובשיווק של ניירות דקורטיביים, מוצרים לעיצוב הבית ומתנות לשוק הביתי בצפון ארצות הברית.החברה נסחרת בבורסה בתלאביב לפי שווי של 25 מיליון שקל. הכנסות החברה ב-9 החודשים הראשונים של 2004 הסתכמו ב-12 מיליון דולר עם רווח של 384 אלף דולר. הונה העצמי של החברה הוא כ-31 מיליון שקל. USAD פועלת בעיקר בארצות הברית ובקנדה בתחום מוצרי הבית, כולל נרות ומוצרי הפצת ריח אחרים וחומרי ניקוי. הכנסותיה בשנת 2004 גדלו ב-19% והסתכמו בכ-70 מיליון דולר. עם לקוחותיה נמנית רשת וול מארט.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|