ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
מנכ"ל אל על התפטר
עמוס שפירא, המכהן מזה 3 שנים כמנכ"ל החברה, הודיע ליו"ר הנכנס איזי בורוביץ' על כוונתו
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עמי אטינגר
9/1/2005 9:50
עמוס שפירא, מנכ"ל חברת אל על הודיע היום לאיזי בורוביץ, יו"ר מועצת המנהלים של החברה, כי החליט לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה, זאת לאחר כ- 5 שנים. בורוביץ אמר כי הוא מצר על פרישתו של שפירא שתרם רבות להצלחתה של אל על והפיכתה לחברה תחרותית וריווחית . שפירא הסכים להשאר בתפקיד עד להמצא מחליף.
 
היום בבוקר התמנה באופן רישמי פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ ליו"ר דירקטוריון אל על וגיסתו תמי מוזס בורוביץ לסגניתו. במקביל פותחים היום טייסי ישראייר במאבק נגד מיזוג ארקיע לאל על, ובשלב ראשון הם מבקשים מוועדת הכלכלה של הכנסת, המתכנסת מחר כדי לדון בגורל עובדי ארקיע, שלא לתמוך במיזוג שכזה כפי שדורשים עובדי ארקיע.
 
כל נושא הבעלויות הצולבות של קבוצת כנפיים בארקיע, אל על וחברת הבת שלה סאן דור, אמור להתברר בתוך 6 שבועות בבית הדין להגבלים עסקיים. ביום חמישי דן בית הדין בערר של אל על, שלא להוציא ממנה את סאן דור, ובעקבות החלטה שנתן, החליט דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, את החלטתו להוציא את סאן דור מאל על, כחלק מהתנאים המגבילים שקבע למיזוג כנפיים לאל על.
 
מחר (יום ב') תתקיים בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ שלום שמחון, ישיבה שנייה בנושא "גורל עובדי ארקיע", שתכונס לאחר שעובדי ארקיע טענו לפני כחודש כי הפרדת ארקיע מקבוצת כנפיים, כדרישת שטרום, פירושו גזר דין מוות לארקיע. עכשיו מבקשים טייסי ישראייר, בשם כל עובדי החברה, מח"כ שלום שמחון לשנות את הדיון מחר בוועדת הכלכלה לדיון בנושא "גורל עובדי ישראייר וארקיע", או "גורל משק התעופה האזרחית בישראל".
 
"לא ניתן לראות את גורל עובדי ארקיע במנותק מההשלכות על שוק התעופה הישראלית. אנו כעובדי ישראייר (400 עובדים) בחברת תעופה בבעלות פרטית, נושאים את דגל התחרות בשוק התעופה הישראלי. עובדי ישראייר, נאבקים על קיומה של החברה, כאלטרנטיבה למונופול התעופתי של אל על. מאבק שנתקל, מאז הפכה הפרטת אל על 'למשימה לאומית כביכול', בקשיים בלתי נסבלים המסכנים את קיומנו. אישור מיזוג ארקיע לאל על כשפשוטו, מהווה גזר דין מוות לישראייר ומותיר אותנו העובדים, ללא פרנסה ואת הלקוח הישראלי ללא כל תחרות ישראלית בשוק", כותב לח"כ שמחון איתן ליאל, יו"ר נציגות טייסי ישראייר. "האם לכך התכוונו מוסדות  וגורמי הממשל שלנו כשיצאו לדרך ההפרטה? האם רצו לייצר מונופול פרטי שיחזיק בידיו את המפתח הבלעדי לשמי מדינת ישראל?" שואל  ליאל.
 
ליאל מציע לוועדת הכלכלה לקבל פתרון חכם יותר, מאשר לאשר את השארת ארקיע בבעלות כנפיים השולטת באל על.  "פתרון שיבטיח פרנסה לכל עובדי הענף, בכלל זה ארקיע, תוך כדי שינוי מבנה וחלוקת נכסי זכויות הטייס של ישראל והטלת מגבלות על אל על כך שיובטח קיומה של ישראייר לצד אל על וארקיע. אחרת נעמוד כולנו תוך זמן קצר במצב שמשלוש חברות תעופה בישראל תשאר רק אחת".

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...