ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
השיטה של נביעות ומי עדן
ככה מעלים מחירים בשקט: חברות המים המינרלים ביטלו את אריזות השמיניה והותירו בשוק את השישיות - במחיר של השמיניה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
6/1/2005 8:09
גם זאת דרך "להגניב" עליית מחירים: מי עדן ונביעות מצאו שיטה להעלות את מחיר בקבוקי המים המינרליים בלי שנרגיש. למעריב נודע כי שתי החברות ביטלו את אריזת השמיניה, ומשאירות בשוק רק את אריזת השישיה - אך במחיר של שמיניית בקבוקים.כך המחיר לכל בקבוק גבוה יותר.בחלק מהמקרים עלה גם המחיר של אריזת השישיה עצמה, מכ-10 שקלים לכ-13 שקל .
 
שתי החברות ביצעו את ה"תרגיל" הזהה בזו אחר זו. גורמים בענף מציינים כי מחירי המים המינרליים בצניחה מתמדת בשנים האחרונות,ומעריכים שבדרך זו מנסות החברות להגדיל את הרווח שלהן. מנביעות נמסר בתגובה, כי "החברה משווקת בקבוקים באריזות שונות בהתאם לעונות השנה, לסגמנטים השונים בשוק ולהתנהגות הצריכה".
 
במי עדן אומרים: "עברנו שינוי בתמהיל האריזות - המחירים מותאמים למדיניות המסחרית,ובכל מקרה לא העלנו את מחיר השישיות לקמעונאים". " יחד עם זאת", מציינים במי עדן, "קיימים שווקים שימשיכו למכור שמיניות, כמו למשל תחנות הדלק ".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...