/images/archive/gallery/107/941.jpgתמונת ארכיון
צילום: רענן כהן
רשת רמי לוי: חברות האשראי גובות עמלה גם על דמי הפיקדון
לדברי הרשת, חברות האשראי הגדילו כך את מחזוריהן, בעוד הסכומים הנגבים בהתאם לחוק הפיקדון אמורים להיות מיועדים לשמירה על הניקיון
דפדף בכלכלה
יעל גרוס 5/1/2005 9:07
רשת השיווק רמי לוי שיווק השיקמה פונה לחברות האשראי בנושא דמי הפיקדון. במכתב ששלחה הרשת לחברות האשראי באמצעות משרד עו"ד פלג-אפרתי נטען כי חברות האשראי סולקות את הסכומים המשולמים על-ידי הצרכן, כולל דמי הפיקדון.
לדברי הרשת, חברות האשראי הגדילו כך את מחזוריהן, בעוד הסכומים הנגבים בהתאם לחוק הפיקדון אמורים להיות מיועדים לשמירה על הניקיון. הרשת מציעה לגבש פתרון משותף להעברת סכומי העמלות שנגזרים מפיקדון מכלי המשקה לקרן לניקיון, ומציינת כי ישנה בעניין זה עילה לתביעה ייצוגית.
במכתב מוסבר כי "חברות האשראי גוזרות את העמלה גם מדמי פיקדון, אף שלא מדובר במוצר שאותו הרשת מוכרת, אלא בפיקדון שהרשת משמשת צינור להעברתו מהצרכן ליצרניות או יבואניות המשקאות". מ ויזה כאל, מ לאומי קארד ומ ישראכרט נמסר בתגובה כי לא הגיע אליהן מכתב מרשת רמי לוי.