 |
פרויקט קו הרכבת לאילת, בהשקעה מוערכת של כמיליארד דולר, ייצא למכרז במהלך שנת 2005 ויבוצע על-ידי הסקטור הפרטי - כך הוחלט בדיון בין שר האוצר בנימין נתניהו לשר התחבורה מאיר שטרית. בדיון הוחלט כי יוקם צוות בין-משרדי, שיפעל לפרסם בקרוב מכרז מוקדם ליזמים לביצוע הפרויקט. מדובר בבקשה לקבלת מידע מיזמים להקמת קו הרכבת לאילת. על בסיס ההצעות שיתקבלו יפורסם המכרז הסופי. למעריב נודע, כי בין השאר מתעניינים בפרויקט בעלי מספנות ישראל, אנשי העסקים שלמה שמלצר ושלומי פוגל. נתניהו ושטרית החליטו עוד כי קו הרכבת לאילת ייכלל בתוכנית הפיתוח של הרכבת ל-5 השנים הקרובות. הפרויקט אינו מתוקצב על-ידי המדינה, אך בעבר נקבע כי עודפי ההכנסות שיהיו לרכבת יועברו להקמת הקו לאילת. הקו, באורך כ-250 ק "מ, ייצא מבאר שבע, יעבור דרך נחל צין ויגיע עד אילת. ההשקעה בהקמת הקו מוערכת בכ-900 מיליון דולר. קו הרכבת לאילת ייצור "גשר יבשתי" מאשדוד לאילת, שיאפשר העברת מטענים דרך נמל אילת, כתחרות לתעלת סואץ. הקו לאילת אמור לכלול שני חלקים: קו להובלת מטענים אשדוד-ב"ש-אילת ובמקביל קו להובלת נוסעים. על-פי ההערכות, שלב התכנון של הפרויקט, המבוצע על-ידי רכבת ישראל, יסתיים בתוך מספר חודשים. ביצוע הפרויקט צפוי להימשך 4-3 שנים נוספות, כך שהקו יתחיל לפעול לקראת שנת 2009. ממשרד התחבורה נמסר, כי המשרד פנה לוועדה לתשתיות לאומית (ות"ל) בבקשה להכיר בקו לאילת כפרויקט לאומי, דבר שיאפשר לקצר את הליכי התכנון של הפרויקט.
|
 |
 |
 |
 |
|
|