 |
/images/archive/gallery/115/167.jpg משאבת דלק - צילום תקריב
צילום: רויטרס  |
|
|
הרפורמה במיסוי הדלקים יוצאת לדרך: בתחילת ינואר יעלה המס על הסולר (בלו) ב-10 אגורות מתוך כוונה להשוות את מיסוי הדלק והסולר בתוך 4.5 שנים. רשות המסים: המובילים והתעשיינים יקבלו פיצוי |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יוסי גרינשטיין 27/12/2004 10:41 |
|
|
|
|
 |
מהפכת הדלקים מתחילה. מחירי הסולר והבנזין יושוו בתוך 4.5 שנים כחלק מרפורמה של מנהל רשות המסים איתן רוב. בתקופה זו יועלה המס על הסולר ב-40 אגורות, כאשר 20 אגורות מזה כבר בשנה הבאה – בינואר וביולי. במקביל לעליית הסולר, תופחת אגרת הרישוי המוגדלת על רכב דיזל (פרטי ומסחרי), אולם ביטולה המוחלט ייעשה כבר ב-2007. בתחילת ינואר יבוצע שלב ראשון של העלאת הבלו על הסולר ב-10 אגורות, ל-68 אגורות. מדובר בהסדר ל-5 שנים שיאפשר היערכות מתאימה מצד כל הגורמים. המהלך יחל בינואר הקרוב ויסתיים ביולי 2009. על פי התוכנית יעלה הבלו על הסולר ב-30 אגורות בכל שנה מיולי 2005 ועד יולי 2009 במשך ארבע שנים. ב-2005 תגיע תוספת ההכנסות ל-350 מיליון שקל, כולל החזרי בלו למובלים ולתעשיינים. סכום זה יוקצה למימון ההסכם עם ההסתדרות. שר האוצר, בנימין נתניהו, חתם על צו הקובע השוואת המס על הסולר והבנזין בתוך 5 שנים. במקביל ישולמו החזרי מס סלקטיביים למובילים ומפעלי תעשיה כדי למנוע פגיעה ברווחיהם. רוב מסר כי "הצווים שנחתמו ע"י שר האוצר יובאו לאישור ועדת הכספים בימים הקרובים". תוספת ההכנסות בסך 1.2 מיליארד שקלל כלולה כבר בתקציב 2005 שאושר בממשלה. רוב הדגיש כי "הרפורמה היא קפיצת דרך קדימה תוך 'יישור קו' עם אירופה כדי לאפשר בעתיד השתלבות במדיניות המיסוי הירוק המאומצת בהדרגה במדינות האיחוד האירופי. לפער המס בין בנזין וסולר כיום (פי 4) אין כל הצדקה כלכלית ונגרם נזק לתשתית לאיכות הסביבה ולבריאות הציבור. זה יוצר עיוות בהקצאת המקורות, התערבות בשיקולי הצרכן וחוסר יעילות במשק האנרגיה".
לטענת רוב הרפורמה לא תשפיע על מחירי התחבורה הציבורית. מדובר ברפורמה כוללת ושתי קבוצות יקבלו החזרי בלו חלקיים - תחבורה (כולל אוטובוסים) ומפעלי תעשיה. מתוך התחשבות בקשיי ענף ההובלה הרי עד שנת 2008 יעמוד הבלו האפקטיבי על המובילים ברמתו הנוכחית", מסר רוב. כמו כן, צעד זה לא ייקר את מחירי הסולר, בגלל ירידת מחירי הנפט בעולם.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|