 |
/images/archive/gallery/129/290.jpg
אילוסטרציה  |
|
הישראלים מעדיפים מחירים נמוכים |
|
סקר התמ"ת: 45% ממשקי הבית רואים במחירים זולים כגורם המרכזי בבחירת מקום הקניה. כמו כן, גברים, חרדים, עולים ותושבי פריפריה רגישים יותר למחירים |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
שמוליק שלח 27/12/2004 9:13 |
|
|
|
|
 |
עכשיו זה רשמי. אם בעל עסקה רוצה למשוך ישראלים, הדרך הטובה ביותר היא ע"י מחירים זולים. מחיר נמוך של מוצרים בסל התצרוכת מהווה גורם עיקרי בבחירת מקום הקניה - 45% ממשקי הבית ציינו גורם זה כראשון בחשיבותו בסקר העדפות צרכנים שערך משרד התמ"ת לקראת יום עיון בנושא הצגת מחירים בתחום הקמעונות. הסקר בדק רגישות למחיר של קבוצות אוכלוסייה שונות. מהבדיקה עולה כי גברים, עולים, חרדים ותושבי הפריפריה רגישים יותר למחירי המוצרים בבחירת מקום הקניה. 47.5% מהגברים העידו כי הם רגישים יותר למחירים נמוכים, שיעור גבוה יחסית ל-43.5% מכלל הנשים שהעידו על תופעה זו בבדיקת הסקר. 45% מקרב העולים הצביעו שהמחירים הנמוכים הוא הגורם המשמעותי בבחירת מקום הקניה, לעומת 37% מהתושבים הוותיקים בארץ. כמו כן, כ-51% מקרב תושבי הפריפריה (לעומת 42% מתושבי המרכז) ו- 55% מקרב החרדים (לעומת 37% מקרב החילוניים), העידו שהמחיר הזול הוא הסיבה המרכזית לבחירה במקום קניה מסוים. אפיון נוסף בדק את העדפות המחירים על פי רמת ההשכלה: אוכלוסיה ברמת השכלה נמוכה (עד 10 שנות לימוד) רגישה יותר למחירם הנמוך של מוצרים בקביעת מקום הקניה ו-50% ממנה טענו כי יבחרו במקום עם מחירים מוזלים מאשר 43% מבעלי השכלה גבוהה (מעל 14 שנות לימוד). כמו כן, אוכלוסיית הצעירים (עד גיל 30) רגישה הרבה יותר למחירם הנמוך של מוצרים בקביעת מקום הקניה בהשוואה לאוכלוסיית המבוגרים (מעל גיל 46+). בין הגורמים הנוספים שמביאים להעדפה של מקום קניה מסויים, מציין הסקר כי עבור 28.2% ממשקי הבית קירבת הבית לחנות הוא הגורם השני בחשיבותו, וקרוב ל-11% מהנשאלים ציינו שאדיבות וניקיון הינו הגורם השלישי בחשיבותו. גורמים שצויינו ע"י חלק קטן יותר באוכלוסיה לבחירה במקום קנייה מסויים: כשרות 7%, נגישות חניה 3%, אפשרות למשלוחים מהחנות לבית הלקוח 2%. וכן הגינות וטריות המוצר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|