 |
"עד עכשיו לא השמצנו זה את זה, אבל הפעם שטראוס חרגו מכללי המשחק כשהודיעו שבסדרה 'יופלה לבן' נמצא סוכר" - כך אומר אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה, בהתייחסו למאבק השיווקי בין שתי המחלבות בקטגוריית היוגורט הלבן. לאחרונה התרחב המאבק לזירה התקשורתית, ושתי המחלבות מאשימות זו את זו בסילוף נתוני נתחי השוק של יופלה לבן. בהתייחסו לרמת הרווחיות של תנובה, הנמוכה ביחס למתחרים, אמר רייכמן: "במוצרים מקבילים לאלה של שטראוס אנחנו לא מרוויחים פחות מהם. הוצאות ההנהלה, השיווק וההפצה מהוות 22% מהמחזור בתנובה, לעומת 33% מהמחזור במחלבות אחרות. זה אומר שאנחנו יותר יעילים.
"הבעיה היא שהרכב המוצרים של תנובה כולל הרבה יותר מוצרי חלב בסיסיים בהשוואה למתחרים. אלה מוצרים עתירי חומר גלם שההכנסה עליהם נמוכה: חלב, גבינות קשות, שמנת וכו'. מכירות אלה תופסות כמיליארד שקל בשנה. מרכיב חומר הגלם בתנובה הוא 47%, לעומת 27% במחלבות אחרות. אם הוועדה לבחינת ענף החלב תשחרר חלק מהמוצרים המפוקחים, הרווחיות שלנו תשתווה לאחרים ותגיע ל7%-6% מהמכירות בשנה בתוך כ-5 שנים . "הרווח התפעולי של קבוצת תנובה בשנים 1996-1987 הסתכם בכ-75 מיליון שקל בשנה בממוצע. ב-2005-2004 הוא יסתכם בכ-175 מיליון שקל בשנה בממוצע", אמר מנכ"ל תנובה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"להפוך לחברה בינלאומית"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לגבי אי-ההצלחה במציאת שותף אסטרטגי לתנובה, אמר רייכמן כי החברות הבינלאומיות שאיתן ניהל מגעים אינן מעוניינות להיכנס לפעילות בישראל: "אם היה בא שותף אסטרטגי שהיה מתעניין רק בחלב ומוכן לשלם מחיר ראוי, היינו מנהלים על זה משא ומתן. עם אף שותף לא הגענו לבחינה של תנובה", אמר רייכמן והוסיף: "מיצינו את המהלכים במשק הישראלי. נוצרו לנו יכולות שמאפשרות לי לחלום על האפשרות להפוך את תנובה לחברה בינלאומית". |  |  |  |  | |
|