 |
עיסקת ענק למנועי בית שמש. החברה מסרה היום כי סיכמה עם ענק המנועים הגרמני, MTU, על הסכמי מסגרת רב-שנתיים, לאספקת חלפים למנועי סילון בכ-50 מיליון דולר לשנים הבאות. ההסכם משדרג את יחסי שיתוף הפעולה בין החברות וצפוי להגדיל את היקף המכירות ל-MTU בכ-40 מיליון דולר, מאחר וההסכם כולל גם הזמנות קודמות בשווי 10 מיליון דולר. על פי ההסכם עם מנועי בית שמש תכלול העיסקה אספקת דיסקים ולהבים. מכירת הדיסקים תהיה בכ-15 מיליון דולר למשך 7 שנים. מכירת הלהבים תהיה בהיקף כולל של כ-35 מיליון דולר למשך 7 שנים וכוללת יתרות מהזמנות קודמות לאספקות עד שנת 2006. ל-MTU מחזור הכנסות שנתי של כ-1.8 מיליארד יורו והיא מספקת חלקי מנועים ליצרני מנועי סילון ולמפעילי ציי מטוסים. ל-MTU הסכמי שיתוף פעולה עם יצרני מנועי הסילון הגדולים בעולם כגון: פראט אנד וויטני, ג'נרל אלקטריק ורולס רויס. אבנר שחם, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר כי "עם מימוש ההסכמים תהפוך MTU בשנים הבאות לאחת מהלקוחות העיקריים של החברה, בנוסף למשרד הבטחון, פראט אנד וויטני, וג'נרל אלקטריק. הסכמים אלה מהווים צעד נוסף במימוש האסטרטגיה העיסקית של החברה להשגת צמיחה יציבה בטווח הארוך ולהרחבת בסיס הלקוחות שלה ולהקטנת התלות במספר מצומצם של לקוחות". כאמור זוהי לא העיסקה הראשונה בין החברות. עד כה מכרה מנועי בית שמש בעיקר להבים ל-MTU, כך שהחברה מתייחסת למכירת הדיסקים כ"שדרוג" של הסכמי המכירות בין החברות. בנוסף, שותפותה מנועי בית שמש, יחד עם MTU, בפרוייקט לייצור מנוע הסילון של מטוס המנהלים פלקון X7. על פי ההסכם, תקבל מנועי בית שמש 2.2% מהכנסות מכירת מנועי סילון למטוס המנהלים החדש, שיגיעו לכ-100 מיליון דולר ב-35 השנים הבאות. זאת על השקעה של כ-10 מיליון דולר ב-4 שנים בפיתוח וייצור המנוע.
|
 |
 |
 |
 |
|
|