הלמ"ס: בספטמבר-נובמבר חלה עלייה של 2% בכלל המכירות ברשתות השיווק, לעומת עלייה של 6% בחודשים הקודמים
דפדף בכלכלה
שמוליק שלח 21/12/2004 12:18
עדות נוספת להאטה בצריכה הפרטית מגיעה מנתונים לגבי היקף הרכישות ברשתות השיווק. עלייה של 2% בחישוב שנתי נרשמה במכירות אלו בחודשים ספטמבר-נובמבר בהמשך לעליות של 6% בשלושת החודשים הקודמים. כך עולה מנתוני המגמה שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. גם במכירות המזון נרשמה האטה מסויימת המכירות ברשתות השיווק בתחום זה עלו ב-2%, בחישוב שנתי, בספטמבר-נובמבר 2004, לאחר עלייה של 3.3% בשלושת החודשים יוני-אוגוסט.
על פי נתוני הלמ"ס חלה בחודש אוקטובר ירידה של 10% במכירות (נתונים מקוריים) לאחר עלייה של 5% במכירות הרשתות בחודש ספטמבר עקב החגים. זאת לאחר שבחודשי הקיץ נרשמה עלייה של 3.7% עד 5.3% במכירות.
בלמ"ס מציינים כי הנתונים לגבי רשתות השיווק משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, אשר תופסת כשליש מכלל המכירות במגזר הקמעוני.