ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
שירות מוניות ארצי חדש
השירות "טלטקסי" מזהה דרך הטלפון את מיקומו של מזמין המונית ומנתבת את השיחה אל תחנת מוניות ההסדר הקרובה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
20/12/2004 12:42
שירות המוניות הארצי הראשון יוצא לדרך: טלטקסי 2400*. בפיתוח המיזם הושקעו כ-4 מיליון שקלים. השירות מתבסס על טכנולוגיה המזהה דרך הטלפון את מיקומו של מזמין המונית ומנתבת את השיחה אל תחנת מוניות ההסדר הקרובה. עד היום, צרפה טלטקסי לשירות כ-60 תחנות מוניות בפריסה ארצית מקריית שמונה ועד אילת, בהן פעילות כ-3,200 מוניות, המהוות כ- 20% משוק המוניות בארץ.

חברת טלטקסי שבין יזמיה נמנים, מנהל המכס לשעבר, אריה זייף, ויזם האינטרנט דוד בנינו, הגיעה להסכמים עם החברות: בזק, סלקום, מירס, ופלאפון להפעלת שירות 2400* באמצעותן. החברה נמצאת במו"מ מתקדם גם עם חברת פרטנר, במטרה להבטיח חיוג מקוצר אחיד וזכיר בכל רשתות הטלפון הסלולארי ובבזק.

מזמין המונית מחייג 2400* מכל מקום בארץ, בכל שעות היממה. מערכת ממוחשבת, מאתרת את מיקומו הגיאוגרפי, ומנתבת את השיחה לתחנת המוניות הקרובה של טלטקסי, ממנה משוגרת אליו מונית. חברת טלטקסי, גובה מתחנות המוניות שנבחרו להיכלל בשירות 25 אגורות עבור כל נסיעה שנותבה באמצעותה. (ללא כל עלות למזמין השירות למעט שיחת הטלפון). בעתיד תנהל הרשת הארצית גם מסעי פרסום באמצעות המוניות שתהפוכנה לערוץ שיווקי חדש.

בארץ פועלות כ-15,250 מוניות ספיישל. מונית ממוצעת מבצעת בין 40 ל-50 הסעות ביום. מדי חודש מתבצעות כ-20-25 מיליון נסיעות במוניות, המניבות מחזור מכירות שנתי של בין 5 ל-6 מיליארד שקל. כשליש מנסיעות אלה מבוצע באמצעות הזמנה טלפונית.

כ-56% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל משתמש במוניות ספיישל בתדירות כזו או אחרת. כך עולה מסקר שבוצע ע"י מכון מאגר מוחות עבור חברת טלטקסי. עוד עולה כי 72% משוק משתמשי המוניות ספיישל נוהגים להזמין מונית באמצעות הטלפון.
 
מנכ"ל החברה, דוד בנינו, מסר כי מתוכנן מסע פרסום נרחב לשירות ושבעקבותיו צפוי גידול משמעותי במספר השיחות הנכנסות. "החזון שלנו הוא להפוך את המספר 2400*, למספר מוכר כמו שירותי חרום, שירות 144, ושירות 103 של חברת החשמל. כל אדם ברחבי הארץ שירצה להזמין מונית, יצטרך לזכור רק מספר אחד: 2400*".

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...