 |
בתי העסק יהיו חייבים בקרוב לפרסם בחזית החנות את מדיניות החזרת המוצרים. השלטים יהיו חייבים להיות מוצבים במקום בולט וכתובים בצורה ברורה. זאת בעקבות הצעת חוק של ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה) ואורית נוקד (עבודה) שעברה הערב בקריאה ראשונה. ח"כ פינס: "החוק מדברת על מדיניות. כל חנות תצטרך לפרסם במקום בולט בחזית החנות מה המדיניות שלה להחזרת מוצרים. האם היא מחליפה את המוצרים או מחזירה כסף. כמו כן חובה על בתי העסק לכתוב גם את מגבלת הזמן להחזרים כספיים וזיכויים". ח"כ פינס עוד התייחס להתפטרות מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, גלית אבישי, וטען כי מאז משרד התמ"ת קיבל את התפטרותה, "אני רואה את המציאות החדשה - מציאות עגומה. הצרכן הישראלי מופקר וחבל שהממשלה מתייחסת כך לצרכנים". ח"כ אורית נוקד (עבודה) ויו"ר השדולה למען הצרכן בכנסת, סבורה כי יהיה נכון להגיע למצב שבו מתבצע החזר כספי מלא כנהוג במדינות רבות בעולם ( בנוהג ולא בחקיקה ) ומקווה, כי מדיניות הגילוי הנאות תביא לתחרות בין בתי העסק, אשר תוביל לכך, שבתי העסק ישאפו להיטיב עם הצרכנים ולתת אפשרות של החזרת כסף מזומן. הצעת חוק נוספת להגנת הצרכן של ח"כ איתן כבל (עבודה) עברה הערב במליאה. התיקון לחוק הגנת הצרכן מעניק לצרכנים בישראל, בדומה למצב הקיים בארצות הברית ואירופה, אפשרות להחזיר מוצר ולקבל בתמורתו החזר כספי במזומן. לדברי ח"כ כבל, "קבלת החזר כספי במזומן מעודדת קנייה ומהווה שירות איכותי ללקוח המגביר את התחרות במשק". ח"כ כבל מוסיף, "נוהג זה שאינו קיים כיום בישראל, יוביל לשיפור ניכר באיכות השירות לצרכנים. החוק מאפשר לצרכנים להחזיר סחורה שרכשו, בתנאי שלא ניזוקה ולא נעשה בה שימוש, בתוך 10 יום, ולקבל בתמורה מלוא התשלום במזומן או זיכוי לפי בחירתו." ח"כ ניסים זאב (ש"ס) נמנע בהצבעת החוק והסביר כי "כל הזמן מגינים על הצרכן, אם הוא לא יודע מה הוא רוצה לקנות שישלח את אישתו. לא ייתכן כי חוק זה יאפשר לצרכנים להחזיר את המוצרים, זה יצור נזק לבתי העסק. זה שיש 'דפקט' בלקוח ולא במוצר לא צריך לפגוע בעסקים. החוק לא יביא לתועלת בכלכלה של ישראל".
|
 |
 |
 |
 |
|
|