 |
הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, הפתיע אתמול את ועדת הכלכלה של הכנסת כשרמז שיאשר לישראייר לרכוש את ארקיע - אבל מיד סייג: "בתנאי שלא יימצא קונה אחר, אבל אני מאמין שיימצא קונה". לדבריו , "שוק התעופה בארץ אינו תחרותי, בין השאר בגלל שבמשך שנים הגנה הממשלה על חברת אל על, והצרכן הישראלי משלם בהרבה מאוד מקרים 'מס מונופול' בגלל מצב התעופה". הדיון עסק בהחלטת הממונה, שלפיה בעקבות רכישת השליטה באל על, תמכור חברת כנפיים - שבבעלות איזי ודדי בורוביץ' - את פעילות הטיסה שלה (ארקיע) לצד שלישי. ההתפתחות מטרידה את עובדי ארקיע, שחוששים מאוד למקום עבודתם. יו"ר ועד עובדי ארקיע, אורן תבור, אמר כי "המשמעות של ביצוע החלטת הממונה היא גזר דין מוות לארקיע". תבור ציין כי "במתכונת שבה הממונה רוצה להשאיר את ארקיע, לא יימצא לה קונה". היועץ המשפטי של אל על, אמיר שרף, גילה כי בכוונת החברה לערער בבית-הדין להגבלים עסקיים על ההחלטה. חברי הכנסת ביקשו משטרום לשקול מחדש את החלטתו, כדי להבטיח ש-800 עובדי ארקיע לא יפוטרו. גם סבינה בירן, מנכ"ל ישראייר, כמובן לא מרוצה מכך שארקיע ואל על מוחזקות בידי אותם הבעלים: "יש לבחון מחדש את מצב שוק התעופה. האם להרשות מצב שבו חברה ענקית אחת מהווה מונופול, או לתקן את המצב באמצעות שינוי החלטת הממשלה ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|