ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
עלייה בקצב מסירת המכוניות
במהלך אוקטובר נמסרו בישראל 12,071 מכוניות חדשות, מעט יותר מן הממוצע החודשי מתחילת השנה, שעומד על כ-11.4 אלף מכוניות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יוסי גרינשטיין וגיל מלמד
23/11/2004 8:35
למרות הירידה בצריכה הפרטית בתחום הרכב דווקא ניכרת האצה. במהלך אוקטובר האחרון נמסרו בישראל 12,071 מכוניות חדשות, מעט יותר מן הממוצע החודשי מתחילת השנה, שעומד על כ-11.4 אלף מכוניות. נכון להיום, עומד קצב המסירות השנתי של מכוניות חדשות בישראל על כ-137 אלף לשנה, לעומת 119 אלף בסיכום שנת 2003 ו-126 אלף מכוניות ב-2002.
 
ההתאוששות בענף הרכב במהלך 2004 מוסברת בחלקה בשיפור מסוים בביטחון הכלכלי, אך ברובה נובעת מחידוש ציי רכב של חברות וארגונים - בעיקר באמצעות חברות הליסינג. מאזדה אמנם מובילה, כרגיל, את המסירות של מכוניות נוסעים עם 1,830 מכוניות באוקטובר לבדו, אולם יונדאי, שנעזרת ברוח גבית (אם לא סערה של ממש) בדמותו של שער דולר אטרקטיבי, דולקת בעקבותיה עם מסירת 1,734 מכוניות נוסעים באוקטובר.
 
טויוטה, שמתמקדת בעיקר במכירות לשוק הפרטי,מסרה באוקטובר 1,264 מכוניות נוסעים. בהמשך הטבלה, בפער ניכר, 6 מותגים שמכרו בין 500 ל-700 מכוניות באוקטובר כל אחד: במקום הרביעי ניצבת פורד עם 658 מכוניות, אחריה רנו עם 589 מכוניות, שברולט עם 561 מכוניות, הונדה עם 498 מכוניות, מיצובישי- 492 מכוניות , פיג'ו- 470, ו סובארו עם 345 מכוניות.
 
את מסירת המכוניות המסחריות - טנדרים וג'יפים מפוארים-מובילה פורד עם 354 מסירות, אחריה טויוטה עם 347 מסירות, סיטרואן- 310 מסירות , יונדאי- 166, ו איסוזו עם 149 מסירות.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...