חברות שיש להן מעל ל-100 אלף לקוחות יחוייבו בקו 800- 1
הצעת חוק של ח"כ חיים כץ תחייב את החברות שיש להן מעל ל-100 אלף לקוחות, לשאת בהוצאות הטלפון באמצעות קו חינם
דפדף בכלכלה
יהודה גולן 17/11/2004 12:42
הצעת חוק חדשה קובעת כי חברות גדולות במשק שלהן מעל 100 אלף לקוחות יהיו חייבות לשאת בהוצאות התשלום של שיחות הטלפון של הלקוחות שנועדו לדווח על תקלות בשירות. יוזם הצעת החוק החדשה הוא ח"כ חיים כץ (ליכוד) ולדבריו "הצעת החוק באה לתקן מצב קיים שבו הצרכנים משלמים למעשה עבור שיחות הטלפון גם אם מדובר בתקלות של החברות עצמן".
הצעת החוק תחייב למשעה את החברות הגדולות להנהיג מספר חופשי 800- 1 שישרת את ציבור הלקוחות. הכוונה בעיקר לחברות כמו חברות הסלולר, הטלפון, האינטרנט, הכבלים והלווין, כמו גם חברות הגז או חברת החשמל שגם להן יש מעל 100 אלף לקוחות.
יש לציין כי חלק מהחברות הגדולות במשק כבר הנהיגו קו חינם ללקוחותיהם אבל לא עשו זאת בגלל החוק אלא מתוך רצון טוב. לדברי ח"כ כץ: "חברות השירות הגדולות מכניסות כסף רב מלקוחותיהן, כך שהן בהחלט יכולות לעמוד ביישום חוק זה, עובדה שחלק מהן כבר עשו זאת, אין סיבה שצרכנים שמשלמים מדי חודש סכומים גבוהים לחברות אלה, ישלמו גם עבור שיחות וזמני המתנה ארוכים כשהם בסך הכל מבקשים לדווח על תקלות".