 |
חברת ההשקעות מילומור מצטרפת להתמודדות במכרז הרכבת הקלה בתל-אביב, כך נודע למעריב. מילומור, המוכרת למשקיעים בשוק ההון בעיקר מהשקעותיה בבתי-הקזינו בלוטראקי שביוון ומפעילותה הענפה בתחום הנדל"ן, הצטרפה לקבוצת "ספידן" במכרז להקמה ולתפעול של הקו הראשון של הרכבת הקלה בתל-אביב, בהשקעה מוערכת של כ1.8- מיליארד דולר.מדובר בכניסה ראשונה של מילומור להשקעה בתחום התשתיות. קבוצת ספידן היא המתמודדת השלישית במכרז. בקבוצה שותפות שפיר הנדסה, דן, אביב,אנסלדומאיטליה והחברות היווניות טרנה ופנתניקי, שהיו מעורבות בהקמת הרכבת התחתית באתונה. בענף התחבורה מעריכים, כי הצטרפות מילומור מחזקת מאוד את יכולתה הפיננסית והניהולית של ספידן. מילומור, שהודיעה באחרונה על כוונתה להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים, נשלטת בידי פרדי רובינסון. באחרונה הצטרף לחברה דורון שורר, שכיהן כיו"ר מבטחים והפניקס וכמנכ"ל משרד התחבורה. שורר אמור לרכז את הפעילות בתחום התשתיות. מועד הגשת ההצעות נקבע למרס .2005 מלבד ספידן מתמודדות במכרז קבוצת "מטרו" - בראשות אפריקה ישראל, סימנס ואגד - וקבוצת "מטרורייל" בראשות שיכון ובינוי, אשטרום, אלסטום מצרפת וצובלין מגרמניה. בתוך כך אישרה ועדת המכרזים הממשלתית לפרויקט הרכבת כמה הקלות בתנאי המכרז. הוועדה החליטה כי מתמודדת שתגיע למקום השני במכרז תוכל לקבל החזר על הוצאות תשלום שנגרמו לה, בסך כ1.5- מיליון דולר. בנוסף החליטה הוועדה לקבוע החזר הוצאות למתמודדים במקרה שהמכרז יבוטל. החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, מסר כי ההחלטות על ההקלות נועדו להגביר את התחרותיות במכרז עד שלביו האחרונים, וכדי להבטיח שלמדינה תישמר אלטרנטיבה, במקרה שהזכיין לא יעמוד בהתחייבויותיו.
|
 |
 |
 |
 |
|
|