ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
סוף משחק במחשבה תחילה
בעולם התחרותי של היום, גם חברות הצעצועים מכוונות לעידוד חשיבה מקורית כבר בקרב הקהל הצעיר. אם פעם הסתפקו הילדים ב"מונופול", היום השוק מלא משחקי חשיבה, שלטענת המפתחים, הצלחה בהם יכולה לנבא הצלחה בעולם העסקים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נטע נתנאל
14/11/2004 8:45
מה לא אמרו על הילדים ועל הנוער של היום? שעולמם התרבותי רדוד ונמוך, שהם לא קוראים ספרים ושכל פעילות המצריכה הפעלה של הקופסה הנשכחת ההיא במעמקי הראש, מעניינת אותם כ"כוכב נולד" דאשתקד. אז הילדים שלנו אינם שונים כל כך מאחיהם בעולם, והחדשות הן שהטרנד העולמי כיום, דווקא בשיאו של העידן המקוון, הוא חזרה למשחקי הלוח המשלבים אסטרטגיה וחשיבה מהירה, כדי לאמן את גלגלי המוח ולעודד חשיבה מקורית ויצירתית.
 
מתברר שההצלחה במשחק היא לא רק עניין של מזל, אלא גם של תכנון מחושב. "הצלחה במשחקי אסטרטגיה", משוכנע
אלי דגני, מנהל השיווק של חברת המשחקים קודקוד, "יכולה להעיד גם על הצלחה בעולם העסקים". לדבריו , במשחקים, בדיוק כמו במציאות, יש מפסידים ומנצחים, המשתתפים בונים אסטרטגיה לקראת ניצחון, בוחנים ומנסים לצפות את צעדי היריבים, מפעילים את הדמיון, מקבלים החלטות ומנצלים נכון את המזל.
 
דגני: "במשחקי חשיבה מפעילים את הראש. הילדים לומדים כבר בגיל צעיר שיש כמה פתרונות לכל בעיה ומפתחים ראייה מרחבית. משחקי החשיבה מתאימים לכל גיל, משום שלעתים יש כמה רמות ואפשר להתקדם בהדרגה למשחק מאתגר ומרתק יותר".
גירוי חושים
קודקוד משיקה כעת את DIS X (במחיר של 149 שקל)-משחק אסטרטגיה לעידוד חשיבה יצירתית. ראשיתו של המשחק באקדמיה, שבה שימש כמודל המחשה לסימולציה של תגובת שרשרת ברעידת אדמה. "מנהטן" הוא משחק חשיבה מקורי תלת-ממדי. החוקים פשוטים ובסיסיים והוא רצוף תפניות מפתיעות (119 שקל).
 
"משחקי החשיבה מגרים את החושים, מפתחים יכולות חשיבה, זיכרון, מוטוריקה עדינה, ובכלל - הם מהווים חוויה רגשית מעשירה לכל בני-המשפחה,שכן משחקי הקופסה מאחדים ומגבשים את כל בני הבית", אומרת יעל מאיר, מנהלת השיווק של טויס אר אס. "שוק משחקי הקופסה מגלגל 150 מיליון שקל בשנה, וחווה עלייה של כ-25% בתקופת חודשי החורף". בין משחקי החשיבה שנמכרים ברשת: "מונופול" (140 שקל), "אבאלון" (70 שקל לדגם הקטן), "שעת שיא", שמוצע לילדים מעל גיל 7 (100 שקל), "טאבו" - משחק המילים שאסור להגיד (140 שקל ) ו"בלנקו" (משחק מילים- 100 שקל).
 
"מתחילים לשחק חכם" - זה הסלוגן של רשת צעצועים חצי חינם. "פיתוח מיומנויות בגיל צעיר הוא חלק מטרנד עולמי, שתכליתו להעניק לילדים נקודת פתיחה טובה יותר בחיים", מסבירה נאוה מיכאל צברי, בעלת הרשת, "אולם חשוב מאוד שהלימוד ישתלב עם הנאה, שדבר אחד לא יבוא על חשבון השני". בסניפי הרשת, שעוברים בימים אלה מיתוג מחודש, ניתן לראות שלטים המסבירים מדוע חשוב לרכוש בובות, לשחק בדמויות פעולה ולהשקיע במשחקי קופסה. לאחרונה השיקה הרשת משחק דומינו תלת-ממדי מסדרת I.Q. לדברי צברי, "המשחק הוא פיתוח מקורי, ומשווק בלעדית בחנויות הרשת במטרה לתת לילדים כלים להתמודד בעולם תחרותי והישגי".
 
המשחק מכיל 30 קוביות פלסטיק גדולות,כרטיסיות עם דגמים,דרגות קושי שונות ושילוב של שאלות טריוויה (80 שקל). משחקי החשיבה ברשת כפר השעשועים כוללים,בין היתר,אבני בנייה מגנטיות להרכבת מבנים תלת-ממדיים (החל ב-6 שקלים , המחירים נעים בהתאם למספר החלקים), משחק דמקה קלאסי (10 שקלים), ערכות שש-בש (החל ב-13 שקל), משחק רמי קוביות קלאסי (80 שקל), "במעלה הפירמידה" - משחק אסטרטגיה מבית אורדע(30 שקל ),"כסף גדול" מבית משחקי יצירה (60 שקל) ו"מה במשבצת" (90 שקל). ברשת דיונון מוצע משחק אסטרטגיה מקורי לכל המשפחה בשם "טנטריקס", הכולל 56 אבנים שעליהן איורים שונים של קווים, וניתן לשחק בו גם כפאזל והרכבה עצמית (123 שקל).
 
חברות קודקוד ו לגו העולמית חברו יחד ויצרו משחק ייחודי בשם "הבנאים הצעירים" - המבוסס על אבני הלגו דופלו הצבעוניות - ובכך עברו מעולם הצעצועים למשחקי קופסה. הילדים מוזמנים להרכיב דגמים לפי תמונה, להבחין בין צבעים, לתכנן מהלכים ולפתח ראייה מרחבית (119 שקל). התרומה של אבני הלגו לפיתוח החשיבה הפכו אותן למשחק שכיח גם בסדנאות ניהול בכירות, במטרה לעודד חשיבה יצירתית, פתרון בעיות בצורות מקוריות ובמטרה להוכיח עבודת צוות.
 
חברת אלפיט טויס החלה לשווק ערכות הרכבה של תסריטי מלחמה מבית מגה בלוקס הקנדית. הערכות מכילות 5 דגמים של תסריטי לחימה: טנק תוקף מטרה, ספינת קומנדו ימי וכו'. בכל ערכה 255-29 חלקים וחוברות הסברה מצוירות, המציגות תרחישי מלחמה אפשריים (190-45 שקל).
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...