ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
יבואני מצברים עתרו לבג"ץ נגד אולמרט
בעתירה: "לבטל את האפליה בינינו לבין יבואני המכוניות"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
רונית מורגנשטרן
10/11/2004 8:43
"לבטל את ההכרזה על התקן החל על מצברים להתנעה", כך דורשים יבואני מצברים בעתירה שהגישו לבג"ץ. לטענתם, "התקן הקיים משרת את יצרני המצברים המקומיים, המעוניינים למנוע יבוא מצברים. במקביל העניק משרד התחבורה (מכוח סמכות שהעניק לו שר התמ"ת) פטור ליבואני כלי רכב חדשים מבדיקת המצברים במכון התקנים".
 
 את העתירה הגישו החברות טל-רון תעשיות ו טל-רון מצברים - באמצעות משרד עורכי הדין גולן, גודלשמידט ושות'-ואיגוד לשכות המסחר, באמצעות עורכי הדין עינת ברכה, איריס רש וסיגל סודאי. העתירה מכוונת נגד שר התמ"ת, מפעלי ע. שנפ, וולקן מצברים וחברת הקורנס מפעלי עופרת.
 
ההערכה היא שוולקן ושנפ מחזיקות 80%-75% משוק המצברים לרכב, טל-רון מחזיקה כ-20%, והיתר בידי יבואנים נוספים. לטענת טל-רון, שבשליטת דורי וליז הרדי, "לא ייתכן מצב שבו 150 אלף מכוניות חדשות בשנה, ובהן מצברים חדשים, לא נדרשות לעבור בדיקה, בעוד טל-רון, יבואנית מצברי ורטה מגרמניה וטודור מספרד, נדרשת להעמיד לבדיקה כל מכולה שמגיעה לארץ, אף שמדובר במצברים בעלי תקן אירופי.
 
"כשם שפוטרים את יבואני המכוניות שיש להן אישור יצרן - המעיד כי המצברים יוצרו בהתאם לתקן האירופי - כך יש לפטור את העותרות, המציגות אותו אישור בדיוק לגבי אותם מצברים בדיוק, מבדיקת מכון התקנים". לדברי דוד שיינין, מבעלי קבוצת טל-רון, "הבדיקות של מכון התקנים עולות לנו כ-300 אלף שקל בשנה ".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...