/images/archive/gallery/107/941.jpg קניות
צילום: רענן כהן
המכירות ברשתות גדלו ב-10.6% בשנה האחרונה
הישראלים חוזרים לקניונים ומסתערים על רשתות השיווק. בחודש ספטמבר נרשם גידול חד של 2.5% בסך המכירות של רשתות השיווק
דפדף בכלכלה
יוסי גרינשטיין 8/11/2004 11:06
הישראלים חוזרים לקניונים ומסתערים על רשתות השיווק. בחודש ספטמבר נרשם גידול חד של 2.5% בסך המכירות של רשתות השיווק ושל 4.8% ברכישות מזון ברשתות - כך עולה מנתונים חדשים ועדכניים (בניכוי עונתיות) של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
נתוני המכירות המקוריים של רשתות השיווק בישראל משקפים גידול חד מאוד של 7% בסך המכירות ברשתות בספטמבר ושל 12.6% במכירות מזון ברשתות. הזינוק במכירות נובע בעיקר מהקניות הנרחבות (בעיקר מזון) לקראת החגים.מתחילת השנה נרשם גידול חד (בניכוי עונתיות) של 4.6% בסך המכירות ברשתות ושל 6.2% במכירות מזון ברשתות. בתוך שנה (מספטמבר 2003) גדל סך המכירות ברשתות בשיעור חד של 10.6%, ומכירות המזון עלו ב-7.6%.
בשנת 2004 נרשמה גאות בכל המחלקות של רשתות השיווק - בינואר-אוגוסט נרשם גידול חד במכירות (לעומת התקופה המקבילה אשתקד) של 26% במחלקת כלי בית, 19% במחלקת הלבשה ו-8% בהנעלה , 13% במכשירי חשמל ורהיטים ו-14% בצעצועים ותמרוקים. בשנה שחלפה נרשם גידול של 2.7% במכירות דלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ, בעקבות השיפור הניכר ברמת הפעילות הכלכלית והצריכה הפרטית במשק.