ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
התורים בנמלים מתקצרים
חברות הספנות מפסיקות גביית הקנסות מתעשיינים. ברשות הנמלים טענו כי העיכובים נגרמו בשל מחסור בשטחי אחסון בנמלים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
3/11/2004 8:06
כחודשיים וחצי לאחר סיום השביתה הגדולה בנמלים, נראה כי העיכובים הממושכים בנמלי חיפה ואשדוד נמצאים על סף סיום - איגוד המשתמשים בהובלה ימית הודיע אתמול ליבואנים וליצואנים כי חברות הספנות הגדולות מפסיקות את גביית הקנסות, וזאת לנוכח קיצור זמן ההמתנה בנמלים.
 
האיגוד, בראשות היו"ר אייל מלמוד, פנה באחרונה לחברות הספנות הגדולות, וביניהן צים, מרסק הדנית ו-MSC, בדרישה להפסיק את גביית דמי ההמתנה בנמלים. לדברי מלמוד, חברות הספנות הגדולות נענו בחיוב, ויפסיקו לגבות את דמי ההמתנה-בהיקף של כ-200 דולר בממוצע למכולה. "אנחנו מקווים שגם שאר חברות הספנות ילכו בעקבות החברות הגדולות", אמר מלמוד.
 
כפי שפורסם במעריב, חברות הספנות החלו לגבות בשבועות האחרונים מבעלי המטענים קנס של כ-200 דולר למכולה, בגין המשך העיכובים בנמלי חיפה ואשדוד - דבר שגרם הפסד של עשרות מיליוני שקלים לתעשיינים. ברשות הנמלים טענו כי העיכובים נגרמו בשל מחסור בשטחי אחסון בנמלים, שנגרם במהלך ימי השביתה. בתוך כך, דירקטוריון רשות הנמלים צפוי לדון בישיבתו הקרובה בתשלום פיצוי למשתמשים בנמלים, בגין נזקי השביתה.
 
הנושא היה אמור לעלות לדיון כבר בשבוע שעבר בוועדת הכספים של הרשות, אולם הוא נדחה בגלל מחלוקות בין משרד האוצר לרשות הנמלים לגבי אופן חישוב הפיצוי. המשתמשים בנמלים דורשים פיצוי בהיקף 160-150 מיליון שקל.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...