ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
אין הדרכה לדוברי ערבית
מהפכת הסלולר: ההודעות ששתלו עבור המחייגים למספרים הישנים לא מושמעות בערבית, ודוברי השפה מתקשים להבין כיצד עליהם לפעול
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אמיר טייג
3/11/2004 8:38
המעבר לשיטת המספור החדשה בסלולר מתקדם לפי שעה בצורה חלקה יחסית, אך בקרב מנויי הסלולר דוברי הערבית, ישראלים ופלשתינים, ניכרת בעיה לא פשוטה. ההודעות ששתלו חברות הסלולר עבור המחייגים למספרים הישנים מושמעות רק בעברית ובאנגלית, ודוברי ערבית בלבד מתקשים להבין כיצד עליהם לפעול.
 
יש לציין,כי במרכז המידע הטלפוני,שמספרו ,0000* מושמעות הוראות למעבר לשיטה החדשה גם בערבית וברוסית. אורי הר, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה ומרכז המעבר לשיטת המספור החדשה, מציין כי משרד התקשורת והאיגוד שלחו כל אחד מספר פניות לחברת הסלולר הפלשתינית, ג'וואל, בבקשה שתשמיע הודעה למנוייה לגבי שינוי שיטת המספור בישראל. חברת הסלולר סירבה לשתף פעולה בנושא, להערכתו ממניעים פוליטיים.
 
הר מציין כי שילוב של הודעה בערבית בהודעות שמשמיעות החברות הישראליות היה מסרבל עוד יותר את ההודעה המושמעת, וכן היה עולה כסף נוסף לחברות. יצוין כי בשטחי הרשות רק 40% מהתושבים הם מנויי ג' וואל, ו-60% של המפעילות הישראליות.
 
מחברת פלאפון נמסר, כי ערב החלפת המספור, כלומר ביום ראשון, נרשמו כ-2,000 פניות לעדכון זכרונות, לעומת כ-30 אלף עד 40 אלף פניות ביום בתקופה שלאחר 20 באפריל, כאשר נפתח השימוש בשיטה. גם מספר הפניות למוקד הטלפוני 0000* לא היה מהותי. שלשום פנו כ-12 אלף לקוחות למוקד, ואתמול רק 1,000, לעומת 15 אלף עד 16 אלף ביום, בתקופה שאחרי 20 באפריל.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים