 |
חברת כרטיסי האשראי כאל חושפת לראשונה מספרים מדויקים על נזקי הרמאויות עקב שימוש לרעה בכרטיסי האשראי שלה. הנתונים מופיעים בבקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה בסך 15.67 מיליון שקל, שהוגשה באחרונה על-ידי לקוח של החברה לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב. בתביעה של הלקוח, מרדכי חיים אליהו, שפרטיה הגיעו למעריב, מתברר כי ב-7 השנים האחרונות הסתכם השימוש לרעה בכרטיסי כאל בסכום כולל של 344 מיליון שקל-49 מיליון שקל לשנה בממוצע. מדובר בסכום ששילמה החברה ל-188 אלף לקוחות, שהתלוננו כי כרטיס האשראי שלהם אבד, נגנב או נעשה בו שימוש לרעה. כאל טוענת בכתב ההגנה, כי 95 מהלקוחות שהתלוננו ב-7 השנים האחרונות נשלחו לבדיקות פוליגרף, ו-25 מתוכם נמצאו דוברי שקר. בחברה מציינים, כי אותם לקוחות חויבו בסכום של 361 אלף שקל. לדברי החברה, כשהיא חושדת כי ההודעה על אובדן או גניבת הכרטיס אינה תמימה, היא מזמינה את הלקוחות למשרדיה כדי לברר את החשדות העולים נגדם. אם מתברר שבידי הלקוח הסבר מספק, מזוכה הלקוח מיידית בגין השימוש לרעה. אולם אם הסברי הלקוח אינם מניחים את דעתה של החברה, גרסתו נבחנת באמצעות בדיקת פוליגרף. בכאל מדגישים, כי החוק הנוכחי פוטר את חברת האשראי מתשלום הנזק, במקרה שהתגלה נסיון מרמה מצד הלקוח. המועצה לצרכנות נמצאת בימים אלה בעיצומה של מתקפה נגד חברות האשראי על "מסכת ההשפלות", שלדבריה לקוח צריך לעבור כדי לקבל את הפיצוי בגין הנזק שנגרם לו עקב שימוש לרעה בכרטיסו.
|
 |
 |
 |
 |
|
|