ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
המחירים עולים: מוצרי יוניליוור יתייקרו ב-3% וסלטי צבר ב-5%
יוניליוור: העלייה מכסה רק כ-70% מהתייקרות חומרי הגלם. סלטי צבר: עד כה ספגנו העליות בחומרי הגלם
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס ,
25/10/2004 9:01
עוד שתי חברות גדולות: קבוצת יוניליוור ישראל וחברת צבר הן בין החברות המעלות מחירים בימים אלה. אתמול פורסם במעריב כי צפוי גל התייקרויות, והנה יוניליוור מעלה את מחירי מוצריה בשיעור ממוצע של כ-3% וסלטי צבר העלתה את מחירי הסלטים בכ-5%.
 
בין מוצרי יוניליוור המתייקרים נמצאים מוצרי המאפה והבייגלה של "בייגל ובייגל", שהתייקרו בשיעור של 7%, לטענת החברה בשל התייקרות הקמח. מחירי מרקי "תלמה" ו"קנור" עלו ב-5%, למעט "מרק דגש" באריזת קילו ומרק בכוס. גם בתחום הטיפוח העלתה יוניליוור את מחירי חלק מהמוצרים.
 
מחירי מוצרי "ואזלין" עלו ב-5% ודאודורנט "דאב" התייקר בכ-5%. לעומת זאת מחירי מוצרי השמפו ירדו בממוצע בכ-6.5%. מיוניליוור ישראל נמסר כי "עליית המחירים מכסה רק כ-70% מהעליות בפועל של חומרי הגלם כמו שמנים וקמח, חומרי האריזה ומחירי האנרגיה מתחילת השנה".
 
גם חברת סלטי צבר מעלה מחירים: החברה העלתה את מחירי הסלטים בשיעור ממוצע של כ-5% לאחר שספגה במשך תקופה ארוכה את ההתייקרויות בחומרי הגלם וחומרי האריזה כאמור לעיל. בחברה אומרים כי: "עד כה נמנעה החברה מעדכון המחירים, וזאת למרות העלייה החריגה במחירי תשומות הייצור במהלך השנתיים האחרונות בשיעורים של עשרות ואף מאות אחוזים. לדוגמה, חומר הגלם לטחינה (שומשום) התייקר במעל 100%, שמן הסויה התייקר ביותר מ-50% ועוד".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...