 |
היצוא של ענף "עשה זאת בעצמך" גדל בשנה שעברה בכ-47% והסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר ותוך 5-6 שנים יוכפל יצוא הענף לכ-2.2 מיליארד דולר. כך מערך שרגא ברוש, יו"ר מכון היצוא לקראת ביקור משלחת בתחום "עשה זאת בעצמך" בצרפת. בענף "עשה זאת בעצמך" בישראל קיימות כ-400 חברות ביניהן: טמבור, כתר פלסטיק, צ.א.ג, ברקן הנדסה, קפרו, מולטי לוט, נירלט, נועה פלסטיק, פלרם, טרילדור, וורגוס, יוניטרולר ועוד. את השוק הישראלי משרתות בתחום זה 2 רשתות – הום סנטר ואייס. (להום סנטר 44 חנויות ולאייס 24 חנויות). ברוש סבור, כי פוטנציאל ענף "עשה זאת בעצמך" הוא כמעט בלתי מוגבל, שכן מדובר בשוק עולמי בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים. "בקושי גרדנו את הקליפה", הוא אומר. "ענף זה יוכל להפוך בשנים הקרובות ללהיט החם של התעשייה הישראלית ברחבי העולם, במקביל להיי-טק ולענף האבטחה והבטיחות". ברוש מציין כי בצרפת שוק ה"עשה זאת בעצמך" גדל בשנים האחרונות, שוויו של השוק בשנת 2001 היה – 5.7 מיליארד דולר והוא צפוי לגדול ולהגיע בשנת 2007 לכ-6 מיליארד דולר. יו"ר מכון היצוא, ציין, כי יותר ויותר חברות ישראליות בתחום זה, מצליחות לחדור לשווקים העולמיים. זאת, הודות ליכולתן להבין את צרכי הלקוחות ויכולתן הטכנולוגית לפתח מוצרים חדשים בתגובה לצרכים אלה. גם הסכמי הסחר של ישראל עם אירופה וארה"ב, פועלים לטובת ענף זה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|