צפי בקוקה קולה: טרה רווחית ב-2005
קוקה קולה השלימה את רכישת טרה, שתסיים את השנה בהפסד 10 מיליון שקל
על פי הערכות שולטת טרה על כ- 12%-14% משוק החלב. קוקה קולה אינה מתיימרת כרגע להשתלט על חלקים נוספים בשוק אולם תפעל בנושא השיווק והמיתוג בשלב מאוחר יותר. בחברה מדגישים כי הם בשלב למידה ומחשיבים את המהלכים בתחום כ"לא פשוטים".
גורם בחברה אמר ל-NRG מעריב כי החברה אינה מצפה בשלב ראשון להביא את טרה לרווחיות. לדבריו על הציפיות
את שנת 2004 צפויה טרה לסיים בהפסד של כ-10 מיליון שקל (לאחר מחזור של למעלה מ-125 מליון דולר ב-2003) ואילו אחת המטרות של שנת 2005 היא לעבור לרווחיות.
את הרווחיות הזו מנסה קוקה קולה להשיג בעיקר ע"י ייעול מערכת ההפצה והלוגיסטיקה של טרה. במסגרת זאת שינתה קוקה קולה את מערך ההפצה של טרה באזור המרכז ועברה למערכת הפצה עצמאית שתתבסס גם על מערך התובלה של קוקה קולה (כולל משאיות המיועדות להובלה של מוצרים מצוננים).
טרה, כך מוסר גורם בחברה, תמשיך לפעול כחברה עצמאית בדיוק כמו שאר החברות בקבוצה למשל יצרנית קרלסברג (מב"י – מבשלות בירה ישראל). הצטרפות טרה לקבוצה לא תהיה במיזוג אלא במקומות שיתאפשר שילוב עם משאבים שקיימים כבר בקוקה קולה.
עדכון אחרון : 12/10/2004 16:55