 |
/images/archive/gallery/109/095.jpg תרופות,כדורים,רפואה
צילום: רובי קסטרו  |
|
סקר: שוק תוספי המזון בישראל נאמד ב-140 מיליון שקל |
|
לשוק שיעורי צמיחה של כ-30%. 67% מהצרכנים הן נשים. חברות תוספי המזון הגדולות הן GNC וסולגאר |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
יעל גרוס 11/10/2004 15:06 |
|
|
|
|
 |
שוק תוספי המזון בישראל נאמד בכ-140 מיליון שקל. כך עולה מסקירה שערכה שלוחת אוניברסיטת דרבי. עוד נמצא בסקר כי לשוק שיעורי צמיחה של כ-30%. כ-37% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת, לפי אנשי דרבי, נוהגים לצרוך תוספי מזון. 13.9% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת משתמשת במוצר "צנטרום", 8% מהאוכלוסייה משתמשת בסולגאר. הסקר עוד מראה כי נשים צורכות תוספי מזון משמעותית יותר מגברים, כאשר 67% מהצרכנים הן נשים. על פי הנתונים, התוספים הנרכשים ביותר הם ויטמין סי (44.5%), מולטי ויטמין (35.6%). מהסקר עולה כי חילוניים צורכים יותר תוספי מזון מדתיים, תושבי הערים הגדולות צורכים יותר מתושבי הפריפריות, וככל שהגיל עולה ישנה עליה מקבילה בצריכה. קרוב ל-28.5% בגילאי 65 ומעלה משתמשים בתוספי מזון. 55% מהמשתמשים נוטלים סוג אחד של ויטמין ו-28.5% נוטלים שני סוגי ויטמינים. לפי בדיקת דרבי, אחת מהמשווקות הגדולות בארץ היא רשת סופר פארם. עוד יצוין כי בארץ יש למעלה מ-180 בתי טבע. על פי הסקירה חברות תוספי המזון הגדולות הן GNC וסולגאר, ופארמטון הפונה בעיקר לקהל המבוגר. בנוסף, בענף פועלת גם חברת "דרך חיים" מותג של קופת חולים כללית המרכז להערכת שלוחת אוניברסיטת דרבי כ-30% משוק תוספי המזון.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|