ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
עוקבים אחרי התדמית
יפעת מחקרי מדיה משיקה שירות חדש: ניתוח תדמית בכותרות; מקאן-אריקסון מוביל את רשימת משרדי הפרסום
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
מעריב
13/9/2004 8:05
יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, מקבוצת יפעת, מרחיבה את שירות ניתוחי התדמית התקשורתית ומשיקה שירות חדש: ניתוח תדמית בכותרות.
 
מטרת השירות לסייע להערכת התדמית התקשורתית של החברה ומתחריה, כפי שבאה לידי ביטוי בכותרות ובכותרות המשנה של העיתונות.
 
כלי הניתוח מיועד לאנשי מקצוע העוסקים ביחסי ציבור, דוברות, ייעוץ תקשורתי ופרסום. השירות בוחן מהו נפח ההופעה ותדמית החברה בכותרות לעומת תדמית המתחרים; באיזה אופן משתנה תדמית החברה על ציר הזמן; באילו תחומים מוזכרים החברה ומתחריה בתקשורת; האם החברה ומתחריה מוזכרים באופן חיובי, שלילי או ניטרלי בכותרות ועוד.
 
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים: "כ-3 שנים מתמחה יפעת מחקרי מדיה מתקדמים בניתוח התדמית התקשורתית של גופים מובילים מהמגזר העסקי והציבורי במשק. ניתוח תדמית בכותרות מסייע להבין באופן מהיר ובאמצעות פרמטרים מגוונים את חוקיות התדמית התקשורתית".
 
מדירוג משרדי פרסום בכותרות וכותרות משנה בעיתונות בחציון הראשון של 2004 עולה כי 4 משרדי פרסום מופיעים בדירוג הכותרות באופן זהה לדירוג ההשקעה בפרסום: מקאן-אריקסון מוביל את דירוג הכותרות, עם אזכור ב-59 כותרות , שמתוכן 38 חיוביות ו-6 שליליות . אדלר-חומסקי-ורשבסקי מדורג במקום ה-4 בנפח הכותרות שהוא מוזכר בהן.
 
ראובני-פרידן ו יהושע TBWA זוכים לנפח כותרות זהה לנפח ההוצאה לפרסום שלהם בחציון הראשון. למרות ש באומן-בר-ריבנאי מקבל נפח כותרות שמזכה אותו במקום ה-6 בלבד לעומת מיקומו כשני בהוצאה לפרסום, אחוז הכותרות החיוביות שהוא מקבל הוא הגבוה ביותר (87%).
 
גיתם , ממוקם במקום ה-3, עם אחוז כותרות חיוביות גבוה של (72%) בטבלת הכותרות, לעומת מיקומו במקום ה-6 בדירוג סך הפעילות הכספית.
 
מדירוג כותרות המתייחסות ליצרני כלי רכב בחציון הראשון של 2004 עולה כי במקום הראשון ניצבת מרצדס, עם הופעה ב-80 כותרות וכותרות משנה, בהקשר לנושאי שיווק ופרסום,דגמים חדשים, מוצרים חדשים, טכנולוגיה ועוד- 60% מהכותרות הן בהקשר חיובי ו-4% הקשר שלילי.
 
הרכב שזכה לסיקור החיובי ביותר בכותרות הוא אאודי (84% חיובי ), ללא סיקור שלילי כלל.יצרנית הרכב עם אחוז הסיקור השלילי ביותר בכותרות היא פולקסווגן (21% שלילי ), בעיקר בגלל סיקור הנסיגה ברווחי החברה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...