 |
הממונה על הגנת הצרכן: בזק מטעה את הציבור. מכיוון שהיא לא מספרת בפרסומים שלה כמה ריבית הצרכן משלם על טלפונים דיגיטליים חדשים שהיא משווקת. הממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, עו"ד יצחק קמחי, פנה לאחרונה למנכ"ל בזק, אמנון דיק, בעניין פרסומי בזק סטור. קמחי מציין כי בזק פרסמה בעיתונות,ובקרב מנוייה מחירי הטלפונים הדיגיטלים החדשים המשווקים, בין היתר, ברשת בזק סטור. בפרסומים לא מופיעה כלל הריבית השנתית עבור עסקאות האשראי המוצעות וזאת בניגוד להוראות החוק. קמחי מציין כי "בתקנה 2א' לתקנות הפרסום המופיע הינו בניגוד לתקנות הגנת הצרכן (מכירות באשראי מכירה מיוחדת ועסקה ברוכלות) התשמ"ג 1983 (להלן "התקנות") נקבע כי "עוסק המפרסם בכל דרך עסקה באשראי כאמור בתקנה ... 2 חייב לכלול בפרסום גם את שיעור הריבית שבמחיר באשראי לפי חישוב שנתי". הממונה על הגנת הצרכן דרש מבזק לתקן באופן מיידי את כל הפרסומים כך שהריבית השנתית, הגלומה בעסקאות האשראי תופיע כנדרש בתקנות. כמו כן, דרש הממונה לדאוג כי בכל חנויות הרשת יינתן לציבור מידע באשר לריבית השנתית, במקום הנראה לעין, והמוכרים בחנויות יידעו את הקונים בהתאם להוראות ס' 2 לתקנות. מבזק נמסר כי פרסומי החברה הופסקו עד שיתוקנו בהתאם להוראות החוק. עוד נמסר מבזק כי, הועברה הנחיה בחברה כי בכל פרסום של עסקת אשראי הכוללת התייחסות לתשלום או לתנאיו, יש לציין גם את המחיר במזומן לאותה העסקה וכן את הריבית השנתית. "לא הייתה הטעייה. פרסמנו מחיר במזומן וגם מחיר בתשלומים. ברגע שקבלנו את הפנייה הוספנו גם את הריבית".
|
 |
 |
 |
 |
|
|