 |
/images/archive/gallery/161/662.jpg דייסה
 |
|
סימילאק נכנסת לתחום הדייסות: תחל לשווק 4 דייסות לתינוקות |
|
פרומדיקו: "נגיע לנתח שוק של כ-30% כבר בשנה הראשונה"; השוק מוערך ב-45 מיליון שקל בשנה |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
טל פמסון ויעל גרוס 31/8/2004 15:48 |
|
|
|
|
 |
חברת פרומדיקו, משווקת מוצרי סימילאק לתינוקות, מבשרת היום על השקת דייסות סימילאק בישראל. ההשקה נובעת בחלקה בעקבות האירועים שפקדו השנה את שוק המזון לתינוקות (פרשת רמדיה). בנוסף, במשך שנתיים התבצעו בדיקות להבנת ציפיות ההורים, ההיבטים הבריאותיים, צרכי השוק, הרגלי הטעם של התינוקות והפוטנציאל העסקי. בסופו של דבר, החליטה החברה להשיק 4 טעמים של דייסות משולבות בתחליף החלב (two in one): דגנים ללא גלוטן עם סימילאק, 7 דגנים עם סימילאק, דגנים ופירות עם סימילאק ו-8 דגנים ודבש עם סימילאק. הדייסות, שישווקו בישראל, מיוצרות במפעל של מעבדות אבוט בספרד. לדברי אהרן טרטנר, משנה למנכ"ל פרומדיקו: "אנו מתכננים להגיע לנתח שוק של כ-30% כבר בשנה הראשונה". טרטנר הוסיף כי לפני פרשת רמדיה החלו בסימילאק לבדוק את שוק הדייסות בישראל ולראות מהם הצרכים של הצרכנים בישראל. כיום, לדברי טרטנר, סימילאק נכנסת לשוק הדייסות לתינוקות בישראל כאשר היא
מבטיחה לעצמה רמת איכות ובטיחות גבוהה. "חברת התרופות הבינלאומית, 'אבוט', בוחנת את מוצרי סימילאק עוד לפני שהם מגיעים לבדיקה של משרד הבריאות, ורק לאחר אישור של משרד הבריאות ושל 'אבוט' היא משווקת את הדייסה". הסיבה לכך, מסביר טרטנר, היא פרשת רמדיה. "מאז הפרשה מחויבים כל מוצרי המזון לתינוקות לעבור בדיקה מאוד קפדנית של משרד הבריאות בנוסף לבדיקת מעבדות אבוט". טרטנר עוד אמר כי פרשת רמדיה גרמה לחוסר אמון במוצרי המזון לתינוקות, ולכן אחד מהדרכים בו יינקטו לשיווק מוצרי הדייסה של סימילאק יהיה על ידי הסבר לצרכנים כי מוצרי סימילאק נבדקים על ידי אחת מחברות התרופות המובילות בעולם ולכן ניתן לבטוח בהם. ההשקה תלווה בקמפיין פרסומי בטלוויזיה ובעיתונות של משרד הפרסום יהושוע TBWA ובפעילות קידום מכירות של משרד טרגט מרקט בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל. במסגרת פעילות הקד"מ תינתן חולצת דובי לתינוקות על כל קניית פחית דייסה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
תינוק עם חולצת סימילאק
|
|
 |
 |
 |
 |
|
70% ממהתינוקות בני חצי שנה עד שנתיים אוכלים דייסה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בנוסף, פרסמו היום סימילאק ממצאי מחקר על גודל שוק הדייסות לתינוקות בישראל. על פי המחקר עולה כי השוק מוערך בכ-45 מליון שקל בשנה. נתחי שוק לפי המותג העיקרי בו משתמשת האם: מטרנה (42%), רמדיה (27%), גרבר (14%), אחרות (17%), זאת כאשר 28% מהאימהות משתמשות ביותר מיצרן דייסה אחד. מתוצאות המחקר: 70% מהאימהות לתינוקות בני חצי שנה עד שנתיים מאכילות אותם בדייסה. עוד 11% מתכננות לתת דייסה. רק 19% לא נותנות דייסה בהווה, ואינן מתכוונות לתת דייסה בעתיד. אחוז השימוש הגבוה ביותר (מעל 70%) נמצא בקרב אמהות לתינוקות בני חצי שנה עד שנה וחצי. מעל גיל שנה וחצי אחוז השימוש בדייסות יורד ל-57%. גיל התינוק הממוצע להתחלת השימוש בדייסות הינו 5.2 חודשים. ממוצע הגיל בו מתכוונות האימהות להפסיק את השימוש בדייסה עומד על 2.3 שנים. כלומר סה"כ תקופת השימוש נמשכת כשנה וחצי. עוד עולה מהנתונים כי בקרב המשתמשות בדייסות - נמצא אחוז גבוה יותר של בעלות השכלה תיכונית ביחס לכלל האוכלוסייה. בנוסף נמצא אחוז גבוה יותר של חרדיות ביחס לאוכלוסייה. בקרב האמהות המשתמשות בדייסה - 48% נותנות סוג דייסה אחד בלבד, 31% משתמשות בשני סוגי דייסות בו זמנית, 21% משתמשות בשלוש סוגי דייסות או יותר. בממוצע משתמשות האמהות (המשתמשות לפחות בדייסה אחת) ב-1.73 סוגי דייסות שונות. כיום, האימהות מחפשות יותר גיוון מבעבר: קיימת מגמת עלייה בגיוון בטעמים בהשוואה בין 2004 ל- 2000. הדייסה הנפוצה ביותר - דגנים (45%), אחריה קורנפלור (34%), אורז (26%), סולת (25%), ושיבולת שועל (19%).
|  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|