 |
המשא ומתן למיזוג בין חברת הדלק דור-אלון, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, לחברת הדלק טן, שבבעלות איש העסקים אליעזר פישמן, התפוצץ עקב חילוקי דעות לגבי המחיר שבו תתבצע העיסקה ובשל הסתייגות של הממונה על ההגבלים, עו"ד דרור שטרום. דור-אלון ביקשה לרכוש את טן, שהיא רווחית, לפי שווי של כ-32 מיליון דולר, ואילו פישמן דרש כ-45 מיליון דולר. כפי שפורסם לראשונה במעריב, פישמן היה מעוניין במכירת טן, שמפעילה כ-25 תחנות דלק ברחבי הארץ, עקב רצונו להקטין את הפעילות בישראל ולצמצם את האשראי לבנקים. שטרום אסר על חברות הדלק הוותיקות פז, דלק ו סונול לנהל משא ומתן לרכישת טן, אך התיר לדור-אלון, חברת הדלק הרביעית בגדולה בשוק המקומי, שבבעלותה כ-130 תחנות, לנהל דיונים למיזוג. לדברי מקורבים למו"מ, הצדדים היו קרובים לסיכום העיסקה לפי שווי של כ-37 מיליון דולר לטן, אולם הסתייגות הממונה, לגבי העברת חלק מהתחנות לבעלות דור-אלון, העמידה את כדאיות העיסקה בספק. דור-אלון ביקשה לרכוש את טן כדי להגדיל את פריסת התחנות שלה, דבר שהיה מאפשר לה להתחרות בצורה טובה יותר מול פז, דלק וסונול במכירות לשוק הפרטי והמוסדי. גורמים במשק הדלק אמרו אתמול, כי הקשיים שהערים שטרום על מיזוג אפשרי בין דור-אלון לטן, בגלל נושאים הקשורים בתחום הסולר, מורידים מעל הפרק את האפשרות כי בעתיד יאושר מיזוג בין דלק וסונול. ויסמן מסר אתמול בתגובה: "האישור למיזוג התעכב בגלל רשות ההגבלים העסקיים,וכתוצאה מכך היה צורך לבצע מחדש התאמות במחיר העיסקה. הגענו להסכמה, אך ללא אישור סופי של הממונה לא היה טעם בהמשך המו"מ. לצערי, היתה כאן הסתכלות לא נכונה של הממונה, שכן המיזוג לא היה פוגע בתחרות אלא מועיל לה". לא ניתן היה לקבל את תגובת אליעזר פישמן אתמול.
|
 |
 |
 |
 |
|
|