 |
רכישת פי-קיוב הינה הצלחה נוספת לחברות מבציר 2000-1999, וזה אינו עניין של מה בכך. פי-קיוב, שהוקמה ב-1999, חוותה את ימי הגאות של בועת ההיי-טק ואת המשבר הגדול שבא אחריהם. למרות כל זאת הצליחה החברה לשרוד ולספק את הסחורה למשקיעים הרבים שהאמינו בה לאורך הדרך. מי שמחפש את סוד ההצלחה של פי-קיוב יוכל למצוא אותו בטכנולוגיה הייחודית שפיתחה החברה, אשר מספקת פתרון אמיתי לספקיות תקשורת וכן בצוות המנהל הוותיק והמנוסה של החברה. במהלך שנות פעילותה הצליחה פי-קיוב להוכיח את יעילות המוצר שפיתחה ולהכניס אותו למספר לא מבוטל של ספקיות תקשורת. השילוב בין טכנולוגיה, שעברה את חבלי הלידה ומיושמת בהצלחה, עם העובדה שהיא עונה על בעיה מהותית אצל רבים מלקוחותיה של סיסקו, היה ככל הנראה הסיבה לרכישה. אם לשפוט על פי שווי החברה בעיסקה, 200 מיליון דולר, נראה כי סיסקו שוב מעלה את רף המחירים. לפני כחודשיים בלבד רכשה סיסקו את אקטונה תמורת 100 מיליון דולר. אמנם, אקטונה היא חברה פחות בשלה מפי-קיוב, אולם כלל לא בטוח שהדבר מצדיק שווי כפול. שתי העיסקאות נחשבות בעלות סדר גודל קטן עבור סיסקו. יכולתה של ענקית ציוד התקשורת לשלב את המוצרים הנרכשים במוצריה ולנצל את ערוצי השיווק האדירים שלה, תאפשר לה להחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר יחסית. יחד עם זאת, היקף העיסקה משקף ככל הנראה את העובדה שלפי-קיוב מכירות ושורה לא מבוטלת של לקוחות. כמו כן, יש להניח שסיסקו לא היתה היחידה שהתעניינה בעיסקה, וכידוע, כשהביקוש גדל המחירים עולים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|