 |
עובדי הנמלים לא מתרגשים מההודעה של חברת הספנות צים על הפסקת השימוש בנמל חיפה כנמל מעבר למדינות בעולם. "את השירות והמחיר שצים קיבלה בנמל חיפה היא לא תקבל באף מקום אחר בעולם, ובצים יודעים זאת היטב", אומר יו"ר ועד עובדי נמל חיפה, דודו פרץ. לדבריו, הוא מעריך שלאחר שיחסי העבודה בנמלים יתייצבו, תשוב צים בהדרגה להשתמש בנמל חיפה כנמל להעברת סחורות לעולם. "אני בהחלט מבין את התסכול של צים, אבל מי שגרם לפרוץ השביתה בנמלים היו הממשלה והנהלת הרשות, שפעלו בצורה לא אחראית. עד השביתה נמל חיפה היה הנמל המוביל באזור הים התיכון", אמר. צים, שהשליטה בה עברה לפני כחצי שנה לקבוצת האחים עופר, הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה להפסיק להשתמש בנמל חיפה כנמל להובלת סחורות לעולם. החברה נימקה את הצעד בשביתות האחרונות בנמלים, שגרמו לחברה נזק כספי רב ואובדן אמון בקרב לקוחות מחו"ל. צים היא חברת הספנות הגדולה בארץ, ואחת מ-10 חברות הספנות הגדולות בעולם בתחום המכולות. לפי הערכות, בעקבות הקטנת היקף הפעילות של צים בנמל, תנועת המטענים בנמל חיפה צפויה לרדת בכ-8%. כלל הפעילות של צים מהווה כ-40% מתנועת המטענים בנמלים, ולכן ההערכה היא שמרבית הפעילות של צים עדיין תישאר בארץ. בתוך כך נודע כי רשות הנמלים החלה במגעים ראשוניים עם צים כדי לבחון דרכים לשנות את ההחלטה שקיבלה החברה. אם צים אכן תקטין את היקף פעילותה, הרשות צפויה לאובדן הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|