 |
/images/archive/gallery/137/668.jpg מתוך קמפיין חברת חשמל
 |
|
|
מאיפה מגיע תקציב הפרסום של חברת החשמל? מסעיף קטן בחשבון הנכלל ב"תשלום הקבוע" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
ליאור ברון 19/8/2004 8:05 |
|
|
|
|
 |
מה מסתתר בחשבון החשמל שלנו? לקוחות שביקשו לשלם את חשבונם דרך האינטרנט הופתעו לגלות תחת הסעיף "תשלום קבוע" את הוצאות הפרסום של חברת החשמל. מסתבר, כי מי שמממן את "שקע ותקע", שעלות מסע הפרסום בכיכובם מוערך בכמה מאות אלפי שקלים, הוא הציבור. לטענת הלקוחות המופתעים, חברת החשמל מעולם לא יידעה אותם שבמסגרת חשבונות החשמל היא גובה תשלום על הוצאות הפרסום שלה. ואמנם, פירוט סעיף "התשלום הקבוע" גם אינו מופיע בחשבונות הכתובים הנשלחים על ידי החברה לבתי הצרכנים. תקציב הפרסום של חברת החשמל אינו כולל רק את "שקע ותקע" או עידוד לזהירות וחיסכון. לפני כשנה חשף מעריב כי עם חשבונות החשמל שלחה חברת החשמל גם עלון שבו היא קראה למניעת תחרות במשק החשמל. העלון טען כי שכר עובדי החברה כלל אינו גבוה, וכי הרפורמה במשק החשמל לא תביא לירידת מחירים. בעקבות הפרסום הורתה הרשות לחשמל כי עם חשבון החשמל יישלח רק מידע הקשור לתעריפים ולשימוש בטוח. יש להדגיש כי חברת החשמל נחשבת לאחת מהחברות הממשלתיות בעלות תקציב הפרסום הגבוה ביותר, והוא מסתכם בכ-20 מיליון שקל בשנה. בחברת החשמל אף ביקשו לאחרונה להגדיל את התקציב לסכום של כ-25 מיליון שקל, אך ההחלטה נדחתה בהתערבות משרד התשתיות. לדברי החברה הוצאות הפרסום מהוות רק אחוז מזערי מסך החשבון לצרכנים. "בכל מחיר של מוצר קיים מרכיב של שיווק ופרסום. מרכיב הפרסום בתשלום הקבוע נועד לצורך פרסום מידע לציבור בנושא חידושים, שימוש נכון בחשמל ובעיקר בנושאי בטיחות. המידע לציבור מגיע בצמוד לחשבון החשמל ובפרסום בכלי המדיה השונים", נמסר מחברת החשמל. בעקבות פניית NRG מעריב מסר דובר החברה דדי גולן, כי חברת החשמל תבדוק אפשרות להרחיב את המידע בנושא במסגרת חשבונות החשמל. מקורבים לחברת החשמל אמרו אתמול כי "החברה אינה חריגה בנושא. כל החברות הממשלתיות שמפרסמות לציבור הרחב גובות על כך תשלום מהצרכנים ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|