 |
/images/archive/gallery/125/736.jpg ארנון טיברג, מנכל חברת דלתא גליל
יחצנות  |
|
שחיקה ברווחיות דלתא גליל ברבעון-מנהלת מגעים לרכישת מותג בינלאומי |
|
מכירות נמוכות לשוק העממי בארה"ב פגעו ברווחים, שירדו ל-3.7 מיליון דולר |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
סופי שולמן ויהודה שרוני 12/8/2004 12:04 |
|
|
|
|
 |
הכלכלה האמריקנית נמצאת אמנם בתהליך התאוששות, אך נראה כי הצרכנים לא ממהרים להסתער על החנויות הגדולות. זו התמונה שעולה מהתוצאות העסקיות של דלתא גליל, יצרנית הלבשה תחתונה שעיקר הכנסותיה מגיעות מארצות הברית. ברבעון השני סבלה החברה מירידה במכירות לשוק העממי (Mass Market) בארצות הברית, ואלה הסתכמו ב-42.3 מיליון דולר, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל ב-2003. בדלתא מסבירים את הירידה בכך שהרבעון המקביל וכל המחצית הראשונה של 2003 היו יוצאי דופן בעוצמתם. בסך ההכנסות של דלתא נרשמו גידול של 12% לעומת הרבעון המקביל, ועלייה קלה של 4% בהשוואה לרבעון הקודם. המנוע העיקרי לצמיחה לא היה פעילותה המסורתית של דלתא, אלא פעילותה של אובורן, חברה אמריקנית שנרכשה בסוף 2003 ועוסקת בייצור גרביים. על הנפילה בהכנסות מהשוק העממי בארצות הברית פיצו מכירות גבוהות יחסית לפלח השוק העליון בארצות הברית - הכולל מותגים מובילים וחנויות מתמחות - וכן מכירות גבוהות לרשת ההלבשה הבריטית מרקס אנד ספנסר. המכירות למרקס אנד ספנסר הגיעו ל-50.9 מיליון דולר, קפיצה של 32% לעומת הרבעון השני של 2003. ההכנסות מפעילות באירופה הגיעו ל-69 מיליון דולר, והפעילות בארצות הברית תרמה 78.4 מיליון דולר. הירידה במכירות לשוק העממי בארצות הברית פגעה באופן ניכר ברווח התפעולי של דלתא, וזה הסתכם ב-6.8 מיליון דולר ברבעון השני, שחיקה של 27% בהשוואה לרבעון השני של 2003. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 3.7 מיליון דולר, שהם 20 סנט למניה. רווח זה נמוך משמעותית מרווח נקי של 5.3 מיליון דולר, שהם 29 סנט למניה, שעליו דיווחה דלתא לפני שנה. במקביל מנהלת דלתא מגעים מתקדמים לרכישת מותג בינלאומי בתחום ההלבשה התחתונה. רכישת המותג עלתה במהלך מצגת עסקית שקיימה הנהלת דלתא, בראשות ארנון טיברג, עם אנליסטים לרגל פרסום דוחות החברה לרבעון השני. רכישת מותג זה תקפיץ את מכירות דלתא בהיקף של עשרות או מאות מיליוני דולרים לשנה. עדיין לא ברור איך תשולם תמורת המכירה, אם תצא לפועל, במזומן או באמצעות הקצאת מניות. נודע כי לאחרונה כבר ניהלה דלתא מגעים מתקדמים ביותר לרכישת מותג אחר, אבל העיסקה לא יצאה אל הפועל.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|