 |
הסבת תחנת הכוח הראשונה בארץ (באשדוד) לגז טבעי הביאה לירידה חדה של 47% בצריכת מזוט לייצור חשמל בחודשים אפריל, מאי ויוני 2004 לעומת החודשים המקבילים אשתקד - כך נמסר מהמכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, לפי דוח צריכת מוצרי הנפט של מינהל הדלק. צריכת
מזוט לייצור חשמל (מזוט דל גופרית ומזוט דל אספלטנים) ירדה ברבעון השני ל-196 אלף טונות, לעומת 372 אלף טונות בתקופה המקבילה ב-2003. הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בצריכת מזוט דל אספלטנים, שצנחה ל-16 אלף טונות, לעומת 196 אלף טונות בתקופה המקבילה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עלייה בצריכה לתחבורה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
יו"ר המכון הישראלי לנפט ולאנרגיה, עמיר מקוב, מציין שהירידה בצריכת המזוט היא הביטוי המוחשי הראשון למהפכת הגז בארץ, כשבנוסף להורדה ניכרת בעלות האנרגיה היא מפחיתה מאוד את תכולת המזהמים בגז הפליטה של תחנות הכוח. מדובר, לדבריו, בשינוי מהותי בסל הדלקים שישראל צורכת, שיהיו לו השלכות על משטר הזיקוק בבתי-הזיקוק. מהדוח עולה גם כי נמשכת מגמת העלייה בצריכת דלק לתחבורה. בצריכת כל סוגי הבנזין נרשמה באפריל ובמאי עלייה של 5%, ובצריכת סולר לתחבורה נרשמה עלייה של 11%. לפי הדוח, צריכת כל סוגי הבנזין הסתכמה במחצית הראשונה של השנה ב-1.047 מיליון טונות, לעומת 1.019 מיליון טונות בתקופה המקבילה אשתקד-עלייה של 3%. בביקושים לבנזין 95 אוקטן נרשמה עלייה של 8%, אולם מנגד נרשמה ירידה של 11% ו-10% בביקוש לבנזין 96 אוקטן ולבנזין 98 אוקטן בהתאמה. לבנזין 96 ו-98 אוקטן אין כמעט חשיבות, שכן רוב הצריכה היא לבנזין 95 אוקטן. צריכת סולר לתחבורה במחצית הראשונה של השנה הסתכמה ב-1.306 מיליון טונות, לעומת 1.211 מיליון טונות בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 8%. יצוין כי ברבעון הראשון של 2004 נרשמו שיעורי עלייה גבוהים יותר בצריכת דלק לתחבורה. עם זאת, המשך מגמת העלייה בצריכה מצביעה על ההתאוששות במשק, שמביאה לצריכת יתר של בנזין וסולר. |  |  |  |  | |
|