 |
"אינטרסים פוליטיים וויכוחים בין הוועדים עולים מעל לפני השטח, ובכך לא מתאפשרת חזרה של עובדים לנמלים", כך נמסר מגורמים בהסתדרות, בתגובה לעיכוב של עובדי הנמלים חזרה לעבודה. נכון לעכשיו, העבודה בנמלי ישראל טרם הגיעה לתפוקה מלאה. הסכם הפשרה שנחתם בסוף השבוע שעבר בין ההסתדרות לבין משרד האוצר בדבר סיום שביתת הנמלים, טרם תורגם לחזרת העובדים לעבודה מלאה. הסתדרות העובדים שציפתה כי לאחר חתימת ההסכם ישובו עובדי הנמלים לעבודה גילתה לתדהמתה כי מרותה על העובדים נפגעה, וכי רבים מהם מפרים את ההוראה המפורשת לחזור לעבוד. כמו כן, מאשימים בהסתדרות את התנהלות שר האוצר, בנימין נתניהו, כי "בדרכו הביריונית שלו יצר אנרכיה ופגע בכללי המשחק, ואי אפשר לצפות מהעובדים לשחק על פי הכללים לאחר שנפגעו". מההסתדרות נאמר כי הם עומדים מאחורי חתימת ההסכם והם דורשים מהעובדים לעמוד בו. "מי שלא יכבד את ההסכם לא יהיה מוגן על ידי ההסתדרות". כמו כן, טוענים בהסתדרות כי כרגע ישנה חזרה מדורגת של עובדים לנמלים.
"האוצר איים על עובדי הנמלים בצעדים מטורפים. היתה לו תוכנית להפעיל את הנמלים בכוח - לסלק את העובדים באמצעות משמר הגבול והמשטרה, ולאחר סילוקם להכניס לנמלים את חברת האצ'יסון העולמית, המיומנת בהפעלת נמלים. עובדי הנמלים איימו בתגובה להפיל מנופים לים. ישבנו על חבית אבק שריפה", כך אומר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, בעקבות סיום השביתה בנמלים. טירה, שדחף למו"מ, ויזם מפגשים בין העובדים לממשלה, מוסיף כי האוצר שקל גם להפעיל רכבת אווירית של מטוסי ענק לקפריסין, ומשם לשלוח סחורות באוניות. העובדים, בתגובה, איימו "להיכנס באוניות באמצעות דוברות, ולהתעמת עם המשטרה". במקביל שקל לדבריו האוצר להפעיל את מספנות ישראל ולפרסם מחדש מכרז ל'נמל היובל' כצעדי לחץ, וכך גם מעצרים והפסקת תשלום שכר לעובדים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|