ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
שופרסל: "העלאת המחירים - עקב טעות אנוש"
התגובה בעקבות פרסום תחקיר המועצה לצרכנות בו הפקיעו רשתות השיווק מחירים של מוצרים בפיקוח
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
3/8/2004 10:59
רשתות השיווק שופר-סל ויוניברס קלאב מגיבות הבוקר לתחקיר המועצה לצרכנותשפורסם אתמול בו כשני שליש מרשתות השיווק הגדולות הפקיעו מחירי מוצרי מזון בפיקוח.
 
מנכ"ל שופר-סל, אפי רוזנהויז,  הודיע היום כי "הנהלת שופר-סל מתנצלת לפני ציבור לקוחותיה על הטעות בסימון מחירים של 5 מוצרים הנמצאים בפיקוח בסניפי שופר-סל והיפר נטו, כפי שהובאו לידיעתה ע"י המועצה לצרכנות", מסביר רוזנהויז ומוסיף "תקלה זו נבעה עקב טעות אנוש מצערת ותוקנה מיידית לפני כשבועיים".
 
הנהלת שופר-סל מכריזה היום על הנחה מיוחדת על 5 המוצרים עד ה- 31/12/2004,  כך שציבור הצרכנים יפוצה בהנחה בגובה ההפרש כפול שניים (1 אג' = 2 אג'). אנו בהנהלת שופר-סל נעשה הכל על מנת שתקלות מסוג אלו לא יחזרו על עצמם".
 
תגובה נוספת היא של מנכ"ל יוניברס קלאב, דוד גדליה, שהודיע היום בעקבות דו"ח המועצה לצרכנות כי "יוניברס קלאב היא הרשת היחידה במדינת ישראל שבמשך כל ימות השנה, מעניקה הנחה של 5% לכל חברי מועדון "יוניברס קלאב", המהווים כ-96% מכלל לקוחותיה, הנחה זו ניתנת גם על המחירים שנמצאים בפיקוח".
 
גדליה הוסיף ואמר כי, ממצאי דו"ח המועצה מתייחסים רק לכ-4% מציבור הקונים ברשת, שאינם חברי מועדון. "אי לכך הנהלת יוניברס קלאב מכריזה היום כי עד 31.12.2004 כל צרכן שאינו חבר מועדון יקנה מוצרים אשר נמצאים בפיקוח בהנחה בגובה ההפרש כפול שניים (1 אג' = 2 אג')".
 
בתחקיר שפרסמה אתמול המועצה לצרכנות עלה כי בראש מצעד הפקעות המחירים עומדת רשת שופרסל (ורשתות הבת שלה: קוסמוס ויוניברס קלאב) שב-82% מסניפי הרשת שנבדקו נמצאו הפקעות מחירים, אחריה רשת קלאבמרקט שב-5 מ-7 סניפי הרשת שנבדקו נמצאו הפקעות מחירים ב-16 מוצרים.
 
אחריה חצי חינם עם 2 הפקעות מחירים של מוצר אחד בסניף ראשון לציון מתוך שני סניפים שנבדקו. ברשת הריבוע הכחול (מגה, סופר סנטר, סופר סנטר סיטי, קו אופ ושפע שוק) לא נמצאו כלל הפקעות מחירים בסניפים שנבדקו.

מהמועצה לצרכנות נמסר כי הם דורשים שהפיצוי לצרכנים יהיה תואם את גובה הנזק לאורך כל התקופה שבה הופקעו המחירים. "אנחנו נבקש לקבל את הנתונים המלאים מרשתות השיווק ביום חמישי בפגישה שהם יזמו איתנו", מציינת אורנה ביבר, דוברת המועצה.
 
לדבריה, "נראה כי מדובר ביותר מ-4 חודשים שרשתות השיווק מפקיעים מחירים". התחקיר שביצעה המועצה לצרכנות החל באותה תקופה, ולכן יש להניח כי הפקעות המחירים החלו לפני תחילת ביצוע התחקיר.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...