/images/archive/gallery/125/154.jpgתמונת ארכיון
צילום: ברק פכטר
סקר: הישראלים מעדיפים הנחות כספיות מאשר מבצעי "קנה-קבל"
בהשוואה לסקר זהה שערכו מארגני התחרות לפני כשנה, מדובר בירידה של 3% בהעדפת הצרכנים לאופציה זו
דפדף בכלכלה
אסנת כותן 27/7/2004 8:52
צרכנים ישראלים עדיין מעדיפים לקבל הנחה כספית מאשר מבצעי "קנה קבל", כך עולה מסקר שערך מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה. מבצעים אלה זכו בסקר לשקלול של 53% מהצרכנים הישראלים. עם זאת, בהשוואה לסקר זהה שערכו מארגני התחרות לפני כשנה, מדובר בירידה של 3% בהעדפת הצרכנים לאופציה זו.
הקיטון עשוי להיות נעוץ ביציאה מהמיתון ובהפחתת רמת הרגישות למחיר אצל הצרכנים. גם השנה, קניית מוצר וקבלת מוצר נוסף חינם היא האפשרות השנייה בחשיבותה לצרכן הישראלי: מבצעים אלה זוכים להעדפה בקרב 46% מהנשאלים בסקר. שיעור האוכלוסיה שאינה אוהבת מבצעים לא השתנה- 7.6% לעומת 7% בשנה שעברה.
בהשוואה לשנה הקודמת, נמצא כי בקרב אוכלוסיית העולים ממדינות חבר העמים התחולל שינוי מגמות: בעוד שבשנה שעברה הם העדיפו מבצעים מסוג "קנה-קבל" (45%) יותר מאשר מבצעים של הנחה כספית (36%), כיום מעדיפים העולים ממדינות חבר העמים הנחה כספית (47%) על קבלת מוצרים נוספים (41%).