ראשי > כלכלה > רכב
בארכיון האתר
שאלה של מחיר
הגולף החדשה היא לא פחות מאשר קפיצת מדרגה יחסית לדור שקדם לה. אבל במונחי משכורות ישראליות ממוצעות תג המחיר שלה ממש מפחיד, ועם המוניטין המפוקפקים שהותיר אחריו הדגם הקודם - נקודת הפתיחה של הגולף החדשה קצת בעייתית. העיצוב הפנימי מרשים, רמת הבטיחות גבוהה אבל בתוספת של 10,000 שקל, תפאר גם ב.מ.וו (סדרה 1) את החניה שלכם
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
גיל מלמד
27/7/2004 11:11
היו ימים שבהם פולקסוואגן 'גולף' היתה המכונית החשובה ביותר בשוק הרכב הישראלי, בוודאי בקרב לקוחות פרטיים. עם רוח גב בדמותו של שער מטבע נמוך, והפרש מחירים זניח לעומת שאר המכוניות הקומפקטיות, הגולף הקודמת ניצלה עד תום את ההערכה הגבוהה שהיתה בשעתו למותג, לדגם, למכוניות אירופיות בטוחות ולמראה המוכר והקלאסי שלה. אוניות עמוסות בגולפים שטו כאחוזות תזזית בדרכן אשדודה.
 
ימים אלה חלפו, מי יודע אם ישובו, ורוח הגב הפכה לסערה. הדור החדש, החמישי, של הגולף, אשר הושק בעולם לפני קרוב לשנה, צריך כיום להתמודד לא רק עם שער יורו שהרקיע לשחקים, אלא גם עם מכוניות יפניות מודרניות שעברו שדרוג מהותי. בעיקר מדובר על מאזדה 3 ועל טויוטה 'קורולה'. אם
לא די בכך, המכירות ההיסטריות של הדור הקודם של גולף, ובמידה מסוימת גם של'פאסאט', הותירו בארץ הקודש, איך לומר, שובל של ריח לא נעים.
 
מילא שהגולף היוצאת היתה בסופו של דבר פחות אמינה מכפי שניתן היה לצפות ממוצר גרמני. על זה יש דרכים להתגבר. הבעיה היא שצ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן והיצרנית עצמה, לא זיהו בזמן כמה תקלות סדרתיות מעצבנות, מה שגרם לקבוצת לקוחות להישבע שלא להתקרב יותר אל הגולף. וכעת, כאשר אליבא דפולקסוואגן הגולף חזרה לרמת המחיר הטבעית שלה, אבל במונחי משכורות ישראליות ממוצעות תג המחיר שלה ממש מפחיד, ועם המוניטין המפוקפקים שהותיר אחריו הדגם הקודם-נקודת הפתיחה של הגולף החדשה היא, איך לומר, קצת בעייתית.
מתחילים מגבוה
אנשי פולקסוואגן בחרו להוציא למבחן ראשון דווקא את הדגם החזק והמפואר מבין מנועי הבנזין ה'עממיים', גירסת 2.0 ליטר של מנוע הזרקת הבנזין הישירה שלהם ברמת הגימור הגבוהה ביותר. למרבה הצער, גירסה זו רק מאירה באור בהיר יותר את בעיית המחיר של הגולף החדשה.
 
בימי הזוהר של הגולף הקודמת אפשר היה לקנות את גירסת ה-2.0 ליטר (עם המנוע המיושן אמנם) במחיר כמעט שווה לכל נפש, וזאת היתה גם הקנייה המשתלמת יותר בכל מובן. אלא שממש בימים אלה מוצעת סדרה 1 החדשה של ב.מ.וו במחיר הגבוה רק בכ-10,000 שקלים מגירסת ה-FSI 2.0  'קומפורטליין פלוס' בה נהגנו, ובלי להתעכב על הבדלים לכאן או לכאן ברמות האבזור - הדבר מדגיש את בעיית המחיר: פולקסוואגן גולף'עממית' במחיר שנושק לזה של ב.מ.וו, או, גרוע יותר, ל-200 אלף שקל. . .
 
מובן שראוי להיכנס לפרופורציות: גירסאות ה-1.6 ליטר האוטומטיות מוצעות בטווח מחירים של כ-155-140 אלף שקל למנוע המיושן-בסיסי (102 כ"ס), ולמרות שיחסית ליפניות שהוזכרו לעיל זה לא מחיר מציאה, לפחות זה מתקרב אליו.
 
תמורת גירסת הזרקת הבנזין הישירה של ה-FSI כבר נדרשים 166-146 אלף שקל - סכום שתמורתו ניתן לקבל מכונית משפחתית גדולה בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטר כמו סובארו B4 או אפילו טויוטה 'אוונסיס'. תמורת צבע מטאלי, אגב, נדרשים עוד 1,900 שקל. בקיצור, אם עדיין לא הבהרנו זאת, לגולף יש בעיית תמחור לא קלה בישראל גם לנוכח רשימת האבזור המצוינת שלה.
אבזור, איכות, ושוב מחיר
סביבת הנהג ותא הנוסעים של הגולף הם ככל הנראה האיכותיים ביותר כיום במכונית קומפקטית בישראל. אמת, אפשר להתווכח עם כמה פלסטיקים פה ושם, ולטעון שחלק מן הפלסטיקה מעט דלה מדי. יש גם כמה מתגים וכפתורים שהיה עדיף למקם אחרת או שיפעלו אחרת. אבל בשורה התחתונה, תחושת האיכות הכללית, המראה והמגע של כל הרכיבים יחד, משדרים סולידיות מצד אחד ופינוק מן הצד האחר.
 
המכוניות הסגפניות מן העבר נעלמו, וגם (יש לקוות) הרכיבים שלא החזיקו מעמד לאורך זמן. הגולף לא משחקת משחקי עיצוב, מציבה כל דבר בדיוק במקום הנכון, ועושה נעים ונוח לנוהגים וליושבים בתוכה. נהיגה לילית מספקת חוויה ויזואלית נעימה בזכות תאורת הרקע הנאה, המושבים מעוצבים היטב ומתכווננים מצוין, ותנוחת הנהיגה נהדרת. למרות שלכאורה מדובר בפריט קטן ושולי-מאוד אהבתי את כפתור כיוון התחנות ברדיו המקורי, ולכן אקדיש לו פסקה קטנה.
 
רוב מקלטי הרדיו בימינו מטריחים את הנהג בשיטות שונות ומשונות לחפש תחנה, וכאשר עוברים מאזור שידור אחד לאחר נגרמת הסחת-דעת מסוכנת ומאוד מיותרת. בורר התחנות בגולף פועל כמו מכשירי הרדיו של פעם, כלומר - כאשר מסובבים אותו, משתנה התדר כלפי מעלה או מטה. בחיי היום-יום, פריט כזה הוא אלמנט בטיחותי חשוב, והלוואי שכל יצרני הרדיו יאמצו אותו.
 
מבחינת בטיחות מספקת גולף את הסחורה. ראשית, במבחני הריסוק האחרונים של פרויקט EURO-NCAP היא השיגה 5 כוכבים וציון לשבח לבטיחות ילדים (במושבי בטיחות מומלצים עלידי היצרן). שנית , 6 כריות-אוויר בטיחותיות ו-5 חגורות בטיחות אמיתיות (בעלות 3 נקודות עיגון) ואינרציאליות אמורות לספק הגנה טובה ליושבי המכונית. אבל חשוב מכל - מערכת בקרת היציבות (ESP) וסביבת העבודה הנוחה עבור הנהג אמורות לסייע לו להימנע ממצבים שבהם כריותהאוויר יעמדו למבחן.
 
רשימת האבזור של דגם הקומפורטליין פלוס כוללת הרבה פינוקים - מבקרת שיוט ותאורה ש"מלווה אותך הביתה", דרך בקרת אקלים ומזגן מפוצל, אנטנה משולבת בשמשה, ועד למאותתים במראות הצד (בכל דגמי הגולף). גירסת הפלוס עולה כ-10,000 שקלים (מיותרים) נוספים ומציעה גג-שמש (מי צריך? ), שליטה במערכת השמע מגלגל ההגה (סטנדרטי במכוניות זולות בהרבה) וחישוקים קלים בהתקנה מקומית.
 
בסיכומו של דבר גולף החדשה היא מכונית נוחה, בטוחה ומאובזרת למדי, ויש לקוות שהגרמנים גם יעמדו בהבטחתם למכונית אמינה ואיכותית יותר. אבל בשורה התחתונה, זו גם מכונית יקרה בהרבה מן המתחרות שלה, וכמה מהן מציעות הצעה לא פחות מעניינת מבחינת תחושת האיכות, הביצועים וההתנהגות.
 
 
gilmel@maariv.co.il
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

רכב
כוחו האמיתי של המנוע  
המאזדה החדשה הגיעה לארץ  
אריזה משפחתית  
עוד...