ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
מבתרים את הרשת
טכנולוגיית ה-Geolocation עוזרת לאתרים לדעת מאיפה אנחנו גולשים, ולספק לנו תוכן בהתאם. בחברות הגדולות שמחים, שוחרי הפרטיות מעט פחות
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אי-פי
14/7/2004 18:41
ה-World Wide Web (או WWW, כמו שאנחנו מכירים אותה) הופכת להיות עולמית פחות ופחות: מה שאתם רואים ומה שמותר לכם לעשות בימים האלה קשור הדוקות למקום בו אתם נמצאים ואפילו למי אתם.
 
ככל שטכנולוגיות הגיאולוקיישן – איתור מיקום הגולש – משתפרת, אתרי רשת חוסמים יותר קבוצות של מבקרים ומבתרים את הרשת לרצועות קטנות יותר – במקרים מסוימים, רצועות בגודל של אזור מיקוד אחד.
 
הקלידו "רופא שיניים" בגוגל בניו-יורק, ותקבלו מודעות של רופאי שיניים מהעיר עצמה. נסו לצפות במשחק בייסבול של הקאבס משיקגו, ותגלו שערוץ הטלוויזיה המקומי דאג לכך שלא
תוכלו. הטכנולוגיה הזו משמשת גם קזינו בריטי כדי לחסום גולשים הולנדים, ואת מפיצי הסרטים כדי להציג סרטים ברשת רק במקום בו יש להם רישיון, כלומר בארה"ב.
 
לדידם של שוחרי פרטיות כמו ג'ייסון קאטלט, האפשרות הטכנולוגית לזהות את מיקומו של הגולש מפחידה פחות מיכולתם של אתרים להטעות גולשים. על פי תסריט שכזה תוכל חברה להציג מחירים שגויים כשהמתחרים מבקרים, מועמדים פוליטיים יוכלו להדגיש לוחמה בפשע באזורים מסוימים, ואבטלה ועבודה במקום אחר. "חברה תוכל להיות דו-פרצופית או עשרים-פרצופית, בהתאם למי שהיא חושבת שמבקר באתר", אמר קאטלט.
 
בצרפת אין נאצים, בפנסילבניה אין פדופילים
אלן דייוידסון, מנהל במרכז לדמוקרטיה וטכנולוגיה בוושינגטון, דואג מהאפשרות שממשלות יחילו חוקים שונים בתוך גבולות מלאכותיים שיוקמו באופן טכנולוגי. חששות מאפשרות כזו התגברו ככל שהטכנולוגיה הפכה אמינה יותר.
 
בית המשפט בצרפת התייחס לנושא בשנת 2000, כשהורה ליאהו למנוע מגולשים צרפתים לראות מזכרות נאציות בעמודי המכירות הפומביות שלה. AOL רואה בטכנולוגיה הזו כדרך להתמודד עם האיסור הצרפתי, כמו גם עם חוקי הפורנוגרפיה הנוקשים של פנסילבניה.
 
אבל לרוב מגיעות המגבלות הללו דווקא מחברות מסחריות, לא ממשלות (צנזורה המוטלת על ידי ממשלות, כמו זו של סין, אינה מסתמכת על גאולוקיישן אלא על סינון). בחודשים האחרונים החלה חברת RealNetworks להציע משחקי כדורגל וסרטים המוגבלים לאזורים מוגדרים. חברת Art.com קידדה את אתרה כדי שהמחירים יופיע בדולרים או באירו, בתלות במיקומו של הגולש.
 
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים